×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
یادداشت وارده/طلوع تدبیر!!!!

کرات آملی/پس از 5و6 سال از عمر دولت کلید وتدبیرآقای روحانی و یا بعبارتی پس از نزدیک به گذران 2000 روز از ملتی و یا 160 میلیون سال از عمر مردمی که به انتظار تحول و تغییر انقلاب کرده اند و جانبازیها نمودند وشهادتها دادند و رنجها راتحمل کرده اند .
پس از تباهی منابعی بسیار از اقتصاد ایران در پی بی تدبیری دولت ها منجمله دولت آقای روحانی و اسلامیش که صرف چه کنم چه کنم زایل شد وبسیاری از فر صتابه تهدیدها و بسیاری از ظرفیت ها به ضعفها مبدل گردید. تازه‌دولت تدبیر و امید با طرح دو استراتژی نیم بند قصد خروج از مشکلات داخلی رادارد و با طرح نظارت بر توضیح درست خودروهاو تعریف شیوه جدید در توزیع خودروها و نیز تصاحب زمین های درون حاشیه شهرها عزم کرده که مشکلات شهرها و کشور را در باب این دو موضوع به پایان ببرد.

حقیقتا دولتی که فاقد برنامه و استراتژی برای اداره کشور هاست مثل رهروی است که در جنگل انبوه با انواع موانع روبرو گشته است ونمی داند راه نجاتش چگونه است حتی اگر تمام ساعات را عبادت کند و پر هیز پیشه باشد و با تخلفات و تطاول بیگانه باشد باز نمی توان ملت ومردم ورهروش را به مقصد برساند وجز وقت و منابع مردم را تباه سازد و عمر ها به هدر دهد راه دیگر نداری.
دولت و حکومت منطقی و عقلایی ومجهز به علم روز باید اهل تحلیل باشد و از کار شناسان خبره اش که به مصداق طلا درمیان عامه اند وبسان ابر در آسمان که باران رحمت می بارد سود جویند .
این چه بی تدبیری است که اقلیتی انگشت شما زمین های شهر را با لطایف الحیل در اختیار گیرند وزمین خدا را که هیچ کاری برای آن نشده به قیمت دهها میلیون تومان بفروشندو به ریش دولت و ملت بخندند و اینجا و آنجا مواضع روشن فکری بگیرند و علیه حکومت تو طئه ها کنند هم جیب بی تدبیری دولت را بزنند و هم علیه او موضع روشنفکرانه بگیرند وهم بازارفساد و انحراف و…به نفع عده ای مترف بی درد بقول حضرت امام خمینی داغ کنند و…
تدبیر جدید دولت به عنوان تصاحب زمین های داخل و حومه شهرها ودر اختیار گر فتن آنها توسط وزارت صمت ستودنی است .
این استراتژی درست است که زمین یا بعنوان کشاورزی در اختیار کشاورزان است که صرف تولید غذایی مردم می شود و یا در داخل حریمهاست که باید صرف ساخت و ساز ها بشود وعنوان عمرانی دارد ومختص ساخت و ساز هاباید در اختیار دولت‌هاباشد .
انتظامی روددولت تمام قدرت وتوان زمین های داخل و حومه شهر ها را در اختیار بگیرید باواگذاری آنها را به صاحبان حق و کسانی که می خواهند آلونک داشته باشند به اجرا در آیدکه این تفکر عدالت منشانه در تاریخ ایران تا ابد ماندگار خواهد شد .

این بزرگترین ظلم است که در نظام اسلامی ونظام معتقد به عدل و داد”لیقوم الناس بالقسط” عده ای کارتون خواب باشند و عده ای سر از گودالهای قبرستانها در آورند تا زمستان را در آن گودالها سپری کنند و عده ای 100 متر زمین آنهم در شهر کوچکی مثل آمل بفروش برسانندومیلیارد ها تومان به جیب بزنند و در صف نماز فلان شیخ جلو دار باشند والله روح مبارک ملکوتی حضرت امام که همه شما بنام او حکومت‌ها را در اختیار گر فته آید بدان راضی باشدو رهبری نیز هم .
بالاخره باب تفکر جدید ی که در اواخر حکومت و دولت آقای روحانی بروز و ظهور کرد انشا ئ الله استمرار داشته باشد که زمین یا کشاورزی است و یا قابلیت ساخت و ساز وعمرانی دارد که باید در اختیار دولت‌ها باشدکه متناسب با نیاز همو طنان توزیع شود .
این ظلم آشکار است که عده ای با زمین خواری و سفته بازی و رانت صاحبان میلیارد ها تومان ثروت شوند و افزون بر آن منابع ملی ما را به روستایی بنام کشورگرجستان و…ببرند و آنجا هزینه کنند واز ملت ما دریغ کنند .
ملت همیشه همراه مادر تمام طول انقلاب همراه وهمگام شما بودو در مبارزات و جهاد و جنگ و جبهه و شهادت و فداکاریهاکرد در عسر و هرج زندگی کند و عده ای هم در چادر ها درو ن پارکها والله خدا به این جفا ها نفرین می کند که عده ای با خلا ئ قانونی که وجود دارد سوئ استفاده ای میلیارد ی کنند و صدهاماشین و خانه مسکونی و هزار ها دلارو سکه احتکارو پنهان کنند آنوقت اکثریتی در عسرت بسرعت برند .
حکومت‌ها متعلق به اکثریت ملت هاست نباید اکثریت تابع و مطیع و همراه و ایثار گر را فدای اقلیتی مترف کنیم.
در آمدها باید ناشی از کار و تلاش اقتصادی باشد و هر در آمدی که بدین عنوان تامین نشود علی القاعده حرام خواهد بود .
پاسدار حکومت‌ها محرومیندو حکومت‌هایی عقلایی والهی نباید!؟ ازولینعمتان شان دست شوید ؛تضاد طبقاتی وخوی اترافگری وپشت کردن به آرمانهای عامه خلاف انسانیت و خلاف آرمانهایی اسلامی و حضرت امام هست پس پیش بسوی حکومتهایی مبتنی بر عدل و عدل وبرابری .بقول فردوسی:
فریدون فرخ فرشته نبود +زمشک وزعنبر سرشته نبود
به داد و دهش یافت این نیکویی +
تو داد ودهش کن فریدون تویی

آمل **دکتر صلواتی **

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.