×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر جهاد کشاورزی آمل ازتخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: برای حفظ امنیت غذایی و بستر تولید، فروردین و اردیبهشت امسال از سوی اکیپ گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۱ شهرستان آمل، ۷۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل شناسایی شد.

او با بیان اینکه از این تعداد، ۱۷ مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و ۵ مورد در اراضی باغی بود، افزود: ۱۰ مورد احداث بنا به مساحت هزار و ۲۸۰ مترمربع و ۲۲ مورد دیوارکشی به طول ۱۲ هزار و ۹۲۰ متر شناسایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: همه مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره (۱) ماده (۱) این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع و قمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

به بار نشستن اولین خوشه های برنج در آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: اولین خوشه برنج، رقم طارم هاشمی در ۲.۵ هکتار از زمین‌های شالیزاری‌های دابو دشت از حوزه عمل جهاد کشاورزی رئیس آباد شهرستان آمل به بار نشست.

او افزود: قطع پروسه خشکاندن مزرعه و لزوم ادامه آبیاری منظم با شروع فاز زایشی و در صورت امکان محلولپاشی با کود تقویتی حاوی مقادیر بالای پتاسیم (نظیر پتاسیم ۵۰ درصد) جهت بهبود رشد و نمو خوشه و افزایش عملکرد توصیه شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه اولین کشت نشاء برنج شهرستان آمل در تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال جاری در این شهرستان صورت گرفت، گفت: در سال زراعی امسال بیش از ۳۷ هزار و ۶۹۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل، تحت کشت شالی قرار گرفته است.

او پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۸۵ هزار تن برنج سفید در شالیزار‌های این شهرستان تولید شود.

اسلامی افزود: شهرستان آمل برنج مورد نیاز ۴.۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.