×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جریمه فروشگاه‌ سموم کشاورزی متخلف /افتتاح بانک نشاء در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از جریمه و اخطار کتبی ۹ فروشگاه‌های سموم کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه در این شهرستان ۱۲۵ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، گفت: در گشت مشترک جهاد کشاورزی با تعزیرات و صنعت و معدن  شهرستان، ۱۰ واحد فروش سموم و آفت کش‌ها در سطح شهر مورد پایش قرار گرفت که ۹ واحد به دلیل گرانفروشی اخطار کتبی و جریمه شدند.
او افزود: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم و درج تاریخ تولید و انقضاء به روی بسته بندی الزامی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل وافزود: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خود داری کنند که  در صورت مشاهده برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

افتتاح یک واحد بانک نشاء در آمل

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر گفت : یک واحد با نک نشاء مکانیزه در روستای مریج محله با ظرفیت 30هکتار و با پیش بینی ظرفیت 100 هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت و با افتتاح این واحد 10واحد بانک نشاء در شهرستان آمل فعال می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی افزود: بانک نشای برنج مکانی است که با استفاده از فضا، امکانات و نیروی کار محدود، قابلیت تولید صنعتی نشاء برنج در داخل سینی نشا را در سطح وسیع دارد.

 وی اظهار داشت: افزایش درآمد ،کاهش هزینه تولید و کارگری و کاهش مصرف بذر ،راندمان تولید و سموم و نهاده از مهمترین اهداف کشت مکانیزه برنج است و از کشاورزان خواست با گذر از کشت سنتی و پیوستن به کشاورزری پایدار و مکانیزه، نحوه کشت و کار برنج را اقتصادی کنند.

وی ادامه داد: در بخش مکانیزاسیون در شهرستان آمل تعاد 730دستگاه نشاء کار 4ردیفه و دستگاه نشاءکار 6ردیفه در حال فعالیت می باشند.

وی در پایان پیش بینی کرد امسال 20هزار هکتار از اراضی شالیزاری بصورت مکانیزه کشت شود تعداد واحدهای فعال بانک نشاء برنج در شهرستان آمل را 10 واحد فعال اعلام کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.