×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خون سردار سلیمانی دعوتی دارد!

پهلوانِ فردوسی، همان «رند بلاکش» حافظ است و این هر دو در سردار سلیمانی متجلی شدند. او ابرمرد دوران ما بود، اما چهره و رفتارش به عاشقان و شاعران بیشتر می‌مانست تا به جنگاوران.

شهید سردار قاسم سلیمانی چکیده ارزشهای ملی و دینی تاریخ ما بود: او پهلوان بود و آئین پهلوانی و فتوت را از متن شاهنامه و عمق اساطیر به روزگار معاصر کشید. پهلوان دلیر و نستوه است اما بعلاوه مرد خرد و چاره و سیاست است و نیز اهل راز و نیایش و خلوت.

پهلوانِ فردوسی، همان «رند بلاکش» حافظ است و این هر دو در سردار سلیمانی متجلی شدند. او ابرمرد دوران ما بود، اما چهره و رفتارش به عاشقان و شاعران بیشتر می‌مانست تا به جنگاوران.

او و همگنانش در کارزار مردانه‌ی خویش، هویت ملی و هویت دینی و ارزشهای انسانی و جهانی را به وحدت رساندند.

ملی‌گرایان بگویند چه کسی هم‌تراز او پاسدار میهن بود؟ بزرگان دین و تشیع بگویند چه کس چون او از حریم اهل بیت دفاع کرد؟ و روشنفکران بگویند چه کسی مانند او از آزادی و صلح در برابر خشونت و ترور و تعصب صیانت نمود؟

سلیمانی توفیق جمع میان «خرد» و «حماسه» و «ایمان» است و گواه روشن بر این ضرورت که حراست از مرزهای ملی در گرو فراروی از مرزها است.

اکنون اما مساله اساسی دفاع از این دست‌آورد بزرگ است. خون سلیمانی چون خون سیاوش و خون امام حسین، جوشان و خروشان سخنی و دعوتی دارد: انتقام.

انتقام تنها یک واکنش احساسی نیست. عاقلانه‌ترین تصمیم است. از حیث داخلی بازیابی روحیه ملی و گذار از سوگ به حماسه است، چنانچه رستم، سوگ سیاوش را به رزم با توران بدل می‌کند.

و از حیث خارجی بازیابی موازنه‌ی میدان و شرط حضور دوباره‌ی ایران در کارزار سیاست جهانی است.

انتقام اما باید خردمندانه و مدبرانه باشد اما باید دانست که به لحاظ نمادین و واقعی در این شرایط هیچ کاری عقلانی‌تر از انتقام نیست.

این انتقام باید صریح و فوری باشد و علاوه بر جهت‌دهی به نیروها در بلندمدت، در کوتاه‌مدت هدفی متمرکز داشته باشد: سقوط ترامپ.

آنچه امام با کارتر کرد باید در مورد ترامپ تکرار شود. هزینه‌های شهادت سلیمانی باید برای امریکا تا حدی بالا رود که انتخابات آتی را به صحنه‌ی شکست ترامپ تبدیل کند و پرچمی را که او پس از ترور سردارِ ما برافراشت، به زیر کشد.

همه ما ایرانیان باید در این «برنامه ملی انتقام» مشارکت کنیم. انتقامی که تضمین مشارکت آینده ما در مناسبات سیاست جهانی و حل‌وفصل مسائل ملی و منطقه‌ای است.

چنین کار یکسر مدارید خُرد
چنین کینه را خرد نتوان شمرد

 سیدحسین شهرستانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.