×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مازندران مطرح کرد؛ مساله پسماندو مشکلی به نام بی برنامگی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مازندران با اشاره به اینکه مساله پسماند بحث جدی آمل است، گفت: با توجه به وضعیت مالی نامناسب کشور، در حوزه پسماند مشکل مالی وجود ندارد؛ بلکه مشکل از بی برنامه گی است.

محمد محمدی تاکامی در جلسه شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه یک هزار میلیارد در حوزه پسماند مصوب شده است، عنوان کرد: ۱۲۰ میلیارد از این مصوبه به مازندران اختصاص یافته که باید با ارائه برنامه ای مشخص از این منبع استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مازندران با اشاره به مدیریت ۵۰۰ تن پسماند در روز، تصریح کرد: مکانی برای استقرار مدیریت پسماند باید در نظر گرفته شود که استاندارهای لازم را داشته باشد، از نظر مساحت زمین و سطح دسترسی منطقه باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و با استاندارهای کارخانه تطبیق داده شود.

این مسئول در ادامه یادآور شد: برای ساماندهی وضعیت عمارت، پروژه خوبی تعریف شده، گاز متان تولید می کند که منبع انرژی برای تولید برق و.. است و راندمان بالایی دارد.

تاکامی با بیان اینکه نگاه و توقع مان نسبت به شهر آمل ویژه است، اظهار کرد: برنامه راهبردی برای آمل باید برنامه ریزی شود و در آن طرح 10 سال آینده مشخص شود، تا چه جایگاهی را در استان، کشور و حتی بین المللی پیدا می کند.

وی در پایان یکی از دلایل ناکامی طرح ها را درآمد زا نبودن آن دانست و خاطرنشان کرد: طرح های سرمایه گذاری می تواند به خوبی برای درآمد پایدار کمک کند، رودخانه هراز می تواند شرایطی را به وجود آورد تا علاوه بر گردشگری، ارزش افزوده و منبع اقتصادی درآمدزا به شمار آید.

خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای شهر آمل نیز با اشاره به ظرفیت بالای رودخانه هراز اظهار کرد: پس از نشست های زیادی که انجام شد، ۱۰ میلیارد تومان برای استارت اولیه آزاد سازی حریم و بسترسازی رودخانه در نظر گرفته شد که با سرمایه گذاری و تخصیص بودجه ملی می توان از این پتانسیل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه می تواند رویکرد گردشگری را در شهرستان بالا ببرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه آمل دروازه ورودی استان است می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد که علاوه بر مزیت اقتصادی، باعث شور و نشاط اجتماعی نیز می شود.

رئیس شورای شهر آمل وظایف اصلی شورا را خدمات رسانی دانست و تاکید کرد: در حوزه آسفالت محلات فعالیت هایی انجام شد و چون به پایان سال نزدیک می شویم زیباسازی شهری با فعالیت بیشتری انجام می شود.

این مسئول با عنوان اینکه اختلاف میان اعضای شورای شهر شاید در همه جا وجود داشته باشد، یادآور شد:  همه اعضا در کنار یکدیگر هستیم و در اکثر مصوبات جریان خاصی نداشته ایم و نمی گذاریم هیچ اختلافی دامن گیر منافع شهروندان شود و به پیکره شهر ضربه بزند، سعی می کنیم این فضا را مدیریت کنیم، اما شیطنت هایی می شود که اصلا به صلاح هیچ کس نیست.

ابراهیم زاده با اشاره به مشکل زباله تصریح کرد: در مشکل زباله، کم فروشی نکردیم، تمام سعی مان این است  تا مساله این غده سرطانی را حل کنیم که حتی فراتر از وظایف مان بود.

وی در پایان به اختصاص ۱۰ میلیارد برای پسماند اشاره کرد و گفت: زباله بزرگترین مشکل شهرستان بوده که از ماه ها گذشته شرکت اکرین برآوردهای مالی ‌را اعلام کرده است، باید زمان و مکان پروژه ها اعلام شود تا اجرا تحقق پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.