×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فقط با بی‌کس‌وکارها می‌شود از این کارها کرد/ به‌جز مردم همه در مجلس و دولت نماینده دارند

از بدهکار بانکی تا محتکر مسکن تا مدیران مدرسه دار غیرانتفاعی تا فراری مالیاتی خدا را شکر همگی در مجلس و دولت و بین سران قوا به مقدار کافی نماینده و لابی و آدم دارند تا هیچ‌چیز علیه‌شان تصویب نشود و فقط با بی‌کس‌وکارها می‌شود از این کارها کرد.

وحید اشتری – روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای – به بهانه افزایش قیمت سه برابری بنزین در یادداشت زیر به بی‌کسی مردم در مجلس شورای اسلامی و دولت روحانی (تدبیر و امید؟!) پرداخته و آورده است: از بدهکار بانکی تا محتکر مسکن تا مدیران مدرسه دار غیرانتفاعی تا فراری مالیاتی خدا را شکر همگی در مجلس و دولت و بین سران قوا به مقدار کافی نماینده و لابی و آدم دارند تا هیچ‌چیز علیه‌شان تصویب نشود و فقط با بی‌کس‌وکارها می‌شود از این کارها کرد.

تا قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌رود مجلس، خود آقای آخوندی که وزیر مسکن بود نامه می‌نویسد و با هماهنگی آقای لاریجانی حذفش می‌کنند. کسی بخواهد با قانون مالیات بر عایدی سرمایه قدری از جبران کسری بودجه بگوید هم سرنوشتش همان است.

کسی بخواهد جلوی قریب ۱۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی پزشکان و بیمارستان‌های خصوصی را بگیرد اول‌ازهمه آقای ولایتی و زالی و قاضی‌زاده هاشمی که وزیر وقت بود علیه‌اش موضع می‌گیرند و هوا می‌کنند. قریب ۱۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی وکلا هم همچنین.

کافی است اراده‌ای صورت بگیرد و بخواهد قریب ۳۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی بازرگانان زیر سایه کارت بازرگانی را اصلاح کند. فوری لابی اتاق بازرگانی در مجلس فعال می‌شود و دویست‌تا امضای اصول‌گرا و اصلاح‌طلب با بهانه “فراهم نبودن شرایط در موقعیت حساس کنونی” علیه طرح جمع می‌کند.

به گفته رئیس سازمان مالیات ۳۰۰ هزار میلیاردر در ایران داریم که نیمی از آن‌ها هیچ مالیاتی نمی‌دهند و نیمی هم مالیات غیرواقعی می‌دهند که نسبتی با درآمدشان ندارد. بسیاری‌شان حتی یارانه هم می‌گیرند. تا کسی از حذف یارانه پردرآمدها و وضع کنونی مالیات گرفتن از این‌ها بپرسد اول‌ازهمه رئیس‌جمهور مملکت در مقام دفاع از این میلیاردرها می‌گوید ما حق سرک کشیدن در حساب‌های مردم را نداریم.

۱۵۰ هزار میلیارد وام بانکی دست ۱۱۰ نفر معوق شده است. ۸۰ درصد منابع بانکی دست ۲۰۰ نفر است. فقط در فساد بانک سرمایه ۱۶ هزار میلیارد دست کلاً ۶۱ فرد حقیقی و حقوقی بود. از بدهکار بانکی تا محتکر مسکن تا مدیران مدرسه دار غیرانتفاعی تا فراری مالیاتی خدا را شکر همگی در مجلس و دولت و بین سران قوا به مقدار کافی نماینده و لابی و آدم دارند تا هیچ‌چیز علیه‌شان تصویب نشود.

فقط مردم بی‌کس‌وکارند که آقایان می‌توانند دور هم بنشینند بدون توضیح، برایشان هرچه خواستند تصویب کنند. حتی کاری که از طرف وزرای مسئول تکذیب هم شده است.

فقط مردم بی نماینده در حاکمیت‌اند که به بهانه کسری بودجه، فقط به خاطر سی و اندی هزار میلیارد، می‌شود بار تورم و گرانی و فشار حداکثری را در هر زمان ممکن روی دوش‌‌شان گذاشت و بدون ابلاغ با توهین‌آمیزترین شکل ممکن کاملاً غافلگیرانه و شبانه اجرا هم کرد. بدون آنکه حداقل قبلش بحث را به نقد و رأی کارشناسان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.