×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

به هر ایرانی ماهی ۲۷۰۰۰ تومان پول نفت میرسد . (( بنیان گذار انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۶– ۱۳۵۷ )) . 

یادش بخیر ،روحش شاد ، رهبر فرزانه و فقید انقلاب اسلامی ایران  حضرت امام خمینی که قبل و حتی یکسال بعد از پیروزی انقلاب فرمودند : اگر منابع ملی به عدالت توزیع شود ، به هر ایرانی ماهیانه ۲۷۰۰۰ تومان پول نفت میرسد.

به راستی که آن زنده یاد و جاویدنام بواقعیت و در یک حالت عاقبت اندیشی و آینده نگری به این موضوع اشاره داشتند ،، شاید در آن زمان و در آن سالها (۱۳۵۶ – ۱۳۵۷ )   باور و پذیرش این اظهارات کمی سخت می بود ولی با لحاظ سرمایه ملی و درآمد حاصل از فروش منابع عمومی  خصوصا (( نفت )) می شد به این فرموده جامه عمل و پشتوانه تحقق و اجرا داد.

خوانندگان محترم اشرافیت و وقوف دارند که تا همین چند سال پیش دغدغه غالب خانواده های ایرانی و دلسوزان جامعه  ( فرارمغزها ) بود  و هر روز خبر از فرار مغزها ،این سرمایه های علمی و معنوی جامعه (دانش آموز نخبه ، برتر کنکور ،دانشجوی ممتاز ،نمونه جشنواره خوارزمی ،تک رقمی پذیرفته شده دانشگاه ها و……). بگوش می رسید ! و اما در یکی دو  سه سال اخیر  ، تند  تند  خبر از فرار سرمایه مادی ( پول ، دلار ،سکه و….. ) بگوش می رسد !!

فرار مسئول یا فرزندش با هزار میلیارد عادی شده و به عادتی در جامعه ،ترویج و شیوع یافت ، عادتی بدتر از اعتیاد به مصرف مواد مخدر !!  آنهم از نوع صنعتی چون سنتی جوابگو نیست !!  و عادتی به شنیدن اخبار فرار سرمایه ملی ، اختلاس ، ارتشا،، وامهای میلیاردی بلاعوض ،  زمین خواری ، کوه خواری ، تن فروشی در غالب هتل های مشهد !!!و……….  طوری که وقتی بهت میگن  ( فلانی فرار کرده  )بلافاصله  می پرسی ،  با چند هزار میلیارد …..؟ 

من نمیدانم ! آیا شما میدانید ؟!؟!  مگر میشود ( دکل نفتی را به سرقت ببرند )؟؟  به قول گزنای پهلم شده آمل  ((   اللهی گردنم کور  و گوشم لال می شد ،اینها را نمی دیدم و نمی شنیدم !!!!!! 

یادم می آید سالهای جنگ ، جهاد ،ایثار ،مبارزه و هشت سال دفاع مقدس که هنوز معلوم نشد و نیست که دفاع مقدس بود  جنگ تحمیلی  یا جنگ حق علیه باطل ؟؟ خلاصه اینکه  در آن ایام که نماد عینی از وحدت ملی و همسویی اجتماعی را شاهد بودیم ، هر روز تشییع پیکر پاک شهید یا شهدایی را در جای جای ایران اسلامی داشتیم

در سال ۱۳۶۶ حقیر خبرنگار نشریه هدف بودم  روبروی مسجد امام رضا آمل  همراه بودم با جمعیتی که برای تشییع پیکر پاک و معطر شهیدی آمده بودند،یکی از شهروندان که از آنجا عبور میکرد ،از من پرسید : چه خبره ؟ شلوغه ؟ گفتم : امروز شهید داریم و مردم برای تشییع جنازه آمدند میدانید آن شهروند متقابلا از من چه پرسید ؟!  آن شخص پرسید : چند تا شهید داریم ؟!!!!! این یعنی  تشییع جنازه یک شهید عادی شده بود و امروز هم بنوعی دیگر فرار آقا  یا اقازاده ها با هزار میلیارد عادی شده و میپرسند ( …. با چند هزار میلیارد فرار کرد ؟).

و اما  اشکالی ندارد که به کشورهای همسایه برق حتی در حالت رایگان و هدیه میدهیم !!!ولی چند وقت پیش که تعطیل اداری بود سوار بر دوچرخه قدیمی برای تهیه نان به نانوایی محل رفتم از نان خبر نبود چون دستگاه خمیرگیر و گردون نان پز برقی  و برق قطع بود !  برای خرید میوه به میوه فروشی رفتم ، میوه نخریدم  ، یعنی  نفروخت که بخرم ! چون  ترازو ،برقی بود و برق قطع بود !!   به دستگاه عابر بانک امین رفتم تا پول بگیرم ، موفق نشدم ، چون دستگاه عابر بانک برقی و برق قطع بود !! خجالت زده و شرمنده  به منزل برگشتم  به عیال گفتم  : کولر را روشن کن هوا گرم است  ،  گفت :  برق قطع است ! و…..  حتما  دادن برق  حتی رایگان به عراق واجب و شاید هم لازم باشد !!!!

در پایان اینکه  رهبر کبیر و بنیانگزار انقلاب با نگاهی ژرف و عمیق به درآمد ایران که اگر در ایران می ماند ، فرمودند ( به هر ایرانی ماهیانه ۲۷۰۰۰ تومان (بر محور ارزش پول ایران در آن سالها ) می رسد … خدایش بیامرزد ،یادش بخیر ،روحش شاد و نامش جاوید ……  به قول روحانیون محترم در پایان روضه و بالای منبر  (( خدایا دشمنان ایران ،اسلام ،مردم و انقلاب  اگر قابل هدایتند ،  هدایت  و گرنه ، نیست و نابودشان بگردان ))     آمین  یا رب العالمین …  تا مقال و مجالی بعد ، پناه بر ابوالفضل  ……  مدیران و مسئولان میگویند ( در مملکت  آزادی بیان است )  عالیه  و قبول دارم ،  ولی حیف  درد و ترس ما نویسندگان اینکه ( آزادی پس از بیان  محدود و کم است ) !!!!!!!!!/گزنای آملی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.