×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حجت‌الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهم‌ترین هدف دشمن جدایی مردم از انقلاب با ایجاد سه جنگ روانی، فرهنگی و اقتصادی است.

حجت الاسلام مسعود عالی طی سخنانی در یادواره شهدای دانشجو و مدافع حرم شهرستان آمل گفت: باید اسارت‌هایمان را بشناسیم و آن را قطع کنیم؛ اسارت پول، قدرت و .. را کنار بگذاریم تا به بی نهایت هدایت و لطف خدا دست پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه، شهید مطهری را الگویی برای افراد جامعه و طلبه ها دانست و خاطرنشان کرد: شهید مطهری و علامه طباطبایی در مقابل فعالیت کمونیست ها جواب می دادند؛ در هر کجا فیلمی منتشر می شد، مطلبی گفته می شد، ایشان پاسخی می دادند و این یکی از دلایلی بود که کمونیست ها نتوانستند در ایران فعالیت کنند.

وی با اشاره به کتاب حقوق زن در اسلام عنوان کرد: زمانی که در مجله زن امروز، مطالبی ضد اسلام و حقوق زنان برمبنای غرب نوشته می شد، شهید مطهری در مورد زنان در اسلام مطالب خود را در این مجله منتشر می کردند که نتیجه آن، این کتاب شد.

وی با بیان اینکه برای طلبه ها تعادل از نان شب واجب تر است، تاکید کرد: مانند کاریکاتوریست ها رشد نکنیم و در یک بعد نباشیم، فقط در جهت علمی گام برنداریم که توسل و مناجات کم رنگ شود و یا به عکس ان نشود.

این خطیب توانا از سوال یکی از طلبه ها در خصوص آقا میری گفت: طلبه‌ای بی سوادی است که او را بزرگ کردند؛ چرا که حرف دل آنها را می زند، نه حرف دین؛ وقتی بهشت را مورد تمسخر قرار داد، خلع لباس کردن او به جا بود.

وی در پایان اظهار کرد: کار فرهنگی را با کار فرهنگی باید پاسخ داد، وقتی جنس اصل وجود داشته باشد مردم به سمت چیزهای بدل نمی روند.

سپس عبدالرضا شیخ السلامی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: با وجودی که بعد از انقلاب شرایط سختی داشتیم و کشور در شرایطی بود که باید خود را می ساخت، بسیار تفرقه افکنی کردند، قائله خوزستان و کردستان را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه شهدا خونشان را ریختند تا ما آرامش داشته باشم، عنوان کرد: امروزه در همه زمینه ها به ویژه در زمینه موشکلی و پهپاد حرفی در جهان برای گفتن داریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان مازندران ادامه داد: یک سرباز با پشتیبانی یک شیر زن به جنگ می رود و موفق می شود تا یک وجب از خاک ایران به عنوان لکه سیاه به دشمن داده نشود.

این مسئول با بیان اینکه دشمن می دانست اگر کشور رشد کند منافع آنها به خطر می افتد، تصریح کرد: صدام نیروی هوایی قوی و نیروی زمینی قوی تر داشت، با این وجود از کیان و ناموس کشور دفاع کردیم.

وی به آینده نگری و روحیه حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: کسانی که به سن قانونی نرسیده بودند با خون خود 8 سال دفاع مقدس را در تاریخ ماندگار کردند و آیندگان به این نسل آفرین می گویند.

شیخ السلامی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فذا ارتباط خوبی با صنعت دارد، نیازها را در نظر می گیرد و دانش آموختگان آن به سمت کار می روند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.