×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعزام گروه‌های قرآنی مازندران به سرزمین وحی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲ گروه قرآنی استان در مکه مکرمه برای زائران خانه خدا به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آئین اختتامیه مسابقات قرآنی که در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۴۰۰شرکت کننده در دو بخش برادران و خواهران به مدت ۴روز در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (علیه السلام) شهرستان آمل با هم به رقابت پرداختند.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان اینکه در رشته «حفظ کل قرآن کریم» محمدرضا رضایی از ساری، پیمان ایازی از قائم شهر و مهرداد اسماعیل‌زاده از آمل رتبه به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند افزود: امیرحسین اسفندیار از بابل، محمد محسنی از بهشهر و محمدرضا عموزاده از گلوگاه در رشته «حفظ ۲۰جزء قرآن کریم» حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: حسین علی‌نیا از بابل، علیرضا رحمانی از بهشهر و علیرضا قربانی از قائم شهر در رشته «حفظ ۱۰جزء قرآن کریم» و نیز عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص داده و همچنین در رشته «حفظ ۵جزء قرآن کریم» سیدحسین ساداتی از بهشهر رتبه نخست، ابوالحسن پهلوان از محمودآباد رتبه دوم را به دست آورده و از میان شرکت کنندگان این رشته، فردی حائز امتیاز لازم برای رتبه سوم نشد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به عناوین اول تا سوم، مهدی بابایی از قائم شهر، سید محمدمهدی علوی از بابل و مهدی دیلمی از قائم شهر در رشته «اذان» گفت: مهدی تاجور از ساری رتبه نخست، مهدی رحمانی از قائم شهر رتبه دوم و حمیدرضا نجفی رتبه سوم بخش «دعاخوانی» را کسب کردند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: در بخش «قرائت ترتیل» نیز سعید ترکمان از قائم شهر، مجتبی آقاجانزاده از بابل و هادی شیدایی از بابلسر به ترتیب حائز مقام‌های برتر اول تا سوم شده و سیدمحمد طا‌هایی از آمل، علی نقی عایشاه از ساری و صید صادق مسلمی از قائم شهر در «رشته قرائت تحقیق» عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به اینکه در بخش خواهران «رشته حفظ کل قرآن کریم» فاطمه نظری از شهرستان بهشهر، زهرا سلطان پور از شهرستان ساری و فاطمه غلامی‌کناری از شهرستان بابل رده‌های اول تا سوم را کسب کردند گفت: در رشته «حفظ ۵جزء قرآن کریم» طوبی پورمند از شهرستان قائم شهر، فائزه سادات سیدی از شهرستان بهشهر و رقیه یخکشی از شهرستان بهشهر به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: مریم ابراهیم‌نژاد از بهشهر، عارفه زهرا اکبری از ساری و سکینه واحدیان از ساری در بخش «۱۰جزء قرآن کریم» و نیز فائزه زنده‌دل از نکا، فائزه علیزاده از آمل و راضیه ملک‌پایین از نکا در رشته «حفظ ۲۰جزء قرآن کریم» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه در رشته «قرائت تحقیق» زهرا پورطهماسب از شهرستان بابلسر، فاطمه منتظریان از شهرستان بابل و هاجر عسگری از شهرستان تنکابن به مقام‌های اول تا سوم رسیدند گفت: در رشته «ترتیل» هم راضیه رحیمی از شهرستان بابل، لیلا رادمهر از شهرستان آمل و نجمه نیک پور از شهرستان بابل برگزیده استانی شدند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به رتبه‌های برتر اول تا سوم خدیجه حسینی از جویبار، زینب محمدنژاد از عباس آباد و سیده معصومه حسینی از گلوگاه در «رشته دعاخوانی» گفت: نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده استان به مرحله کشوری این مسابقات که پاییز امسال در استان اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام حیدری درادامه از اعزام دو گروه قرآنی استان به کشور عربستان سعودی خبر داد و افزود: به زودی یک گروه شش نفره تواشیح و نیز سه نفر از قاریان برتر مازندرانی در مکه مکرمه و در کنار زائران خانه خدا برنامه‌های قرآنی اجرا خواهند کرد.
مدیرکل اوقات و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال حدود هزار و ۵۰۰محفل انس با قرآن با حضور جمعیت زیادی از شهروندان استان و مهمانانی از دیگر استان‌های کشور برگزار شد گفت: برای نخستین بار جلسه تفاسیر در بقاع متبرکه مازندران با حضور چهره‌های مطرح کشور انجام گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.