×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از بازگشت ۱۰ هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر گفت: به دنبال وقوع ۱۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی کمانگرکلا و با پیگیری‌های اداری مرکز جهاد کشاورزی و با همکاری نیروی انتظامی بخشداری و دادستانی اقدام به تخریب دیوار نمودند و زمین قابلیت کشاورزی پیدا کرده است.

وی با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط اکیپ دهگردشی این مدیریت، افزود: پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسئولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ موضوع توسط واحد حقوقی و اداره امور اراضیمدیریت جهاد کشاورزی آمل مبنی بر اینکه اقدامات دیوارکشی غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است این تغییر کاربری‌های غیر مجاز در روستای کمانگر کلا تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید نماید طبق قانون برخورد خواهد شد.

صادرات میلیاردی گل و گیاه زینتی از آمل به خارج از کشور

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: ۲۰ هزار اصله درختچه‌های زینتی و گل گلدان و ۴ میلیون شاخه رز و آنتوریوم سالانه  از این شهرستان به کشور‌های حاشیه دریای خزر، عراق و پاکستان صادر می‌شود.

 وی افزود: شهرستان آمل با تولید ۱۶ میلیون گل شاخه بریده رتبه نخست پرورش و تولید گل و گیاه زینتی استان را دارد.

 وی با بیان اینکه استقبال و رغبت فارغ التحصیلان در احداث گلخانه در حال افزایش است گفت: ۴۴۸ بهره بردار در پرورش گل و گیاه در آمل مشغول فعالیت هستند.

اسلامی با اشاره به وجود ۱۹۴ هکتار سطح گلخانه در بابل گفت: ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای با پوشش پلاستیکی و شیشه‌ای و ۱۰۲ هکتار فضای باز گلخانه‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: آمل با ۳ میلیون اصله تولید درخت و درختچه زینتی مقام سوم تولید استان را به خود اختصاص داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.