×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورداری از یک شبکه پیاده راه امن و ایمن محیطی مطلوب برای حضور شهروندان و گردشگران به وجود خواهد آورد

جلسه رسمی شورا آمل با موضوع پیاده راه سازی پل های معلق و دوازده چشمه و هسته مرکزی شهر برگزار شد .

سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در این جلسه با بیان اینکه برخورداری از یک شبکه پیاده راه امن و ایمن محیطی مطلوب برای حضور شهروندان و گردشگران به وجود خواهد آورد اظهار داشت : شورا و شهرداری برای رفع معضلات و مشکلات شهر می تواند از ظرفیت معتمدین شهر و ظرفیتی که قانون برایش پیش بینی کرده استفاده کند و یقین بدانید که ما هم در کنار شما هستیم .

وی خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز و نقاط کوری که سبب ایجاد حوادث و گره های ترافیکی می شوند شد و افزود : با مطالعات و کارشناسی های لازم باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد .

فرماندار ویژه شهرستان آمل تصریح کرد : الحمدا… دوره پنجم شورا از جوانان و متخصصین خوبی برخوردار است، ما در کنار شما هستیم، همه باید دست به دست هم بدهیم تا اتفاقات خوبی را در شهر آمل رقم بزنیم .

محمد محمدی نیز در این جلسه بیان کرد : جلسه امروز با محوریت پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر علی الخصوص پل های دوازده چشمه و معلق که از آثار تاریخی و از دغدغه های جدی شهروندان نیز می باشند از سال های قبل استارتش زده شد و امروز می خواهیم آن را اجرایی کنیم، البته اولویت اصلی ما دو پل هستند که آثار تاریخی و فرهنگی هستند و ضرورت اجرای طرح را دوچندان می کند و اولویت بعدی ما شهروندان عزیز هستند که به جد پیگیر این موضوع مهم هستند .

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در این راه نیاز به حمایت مسئولین داریم که این اتفاق بزرگ را اجرایی کنیم خاطرنشان کرد : قطعا اکثریت شهروندان استقبال خواهند کرد و همت همکارانم در شورا و شهرداری بر این است تا در اسرع وقت انجام شود .

مسعود تسلیمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با بیان اینکه توسعه پیاده راه و ممنوعیت ورود به هسته مرکزی شهر راهکاری است که شهرهای بزرگ دنیا برای حل مشکلات ترافیکی خود برگزیده اند گفت : پیاده راه تصویر مطلوبی از شهروند یا ناظر ایجاد می کند و انواع امکانات برای قدم زدن، تفریح، خرید ، تجمع و گفتگو و تبادلات فرهنگی را در بر دارد .

رئیس کمیسیون طرح، برنامه و توسعه شهری شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه اجرای لاین کندرو و تندرو در ورودی های شهر آمل از سمت میدان هزارسنگر و میدان علویان و طراحی و اجرای میدان میرحیدر آملی در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد افزود : شهر باید در خدمت انسان باشد نه در خدمت اتومبیل، اگر شهر و شهروند در جایگاه خود قرار گیرند زمینه حضور مردم در فضای شهری فراهم خواهد شد .

دکتر فرزین محمودی پاتی سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه باید از تردد وسیله نقلیه شخصی در هسته مرکزی شهر جلوگیری کرد و در این بخش به سمت پیاده راه سازی و استفاده از دوچرخه برویم حرف منطقی و درست است بیان کرد : بر این اساس هسته مرکزی شهر و پل های معلق و ۱۲ چشمه برای پیاده راه طراحی شدند که بعد از خارج شدن از حالت سواره برای زیبایی آن نیز اقدام خواهیم کرد و مطمئنا تلاش برای ارتقای کیفیت پیاده راه رفاه شهروندان و جذب توریست را به دنبال خواهد داشت .

خسرو ابراهیم زاده عضو شورای اسلامی شهر آمل گفت : مرکز شهر آمل با توجه به وجود بازار و اماکن تاریخی یکی از محل های پرتردد شهر محسوب می شود و با توجه به وضع موجود، وضعیت نابسامان تردد خودرو و پیاده و تلاقی جریان های پیاده با سواره و حضور نامنظم خودروهای بارگیری و تخلیه بار واحدهای تجاری، ترافیک هسته مرکزی بسیار زیاد می باشد و همین امر نیز اجرای این طرح را ضرورت می بخشد .

وی در خصوص اجرای پیاده روسازی حدفاصل میدان هزارسنگر تا میدان میرحیدر آملی پیشنهاد داد از دو یا سه پیمانکار بطور همزمان استفاده شود تا در سریع ترین زمان ممکن این کار اجرایی شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.