×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باید با حمایت ازکودکان کار فرصت زندگی را برای آنها مهیا کنیم

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به دو محور محدودیت و مشکلات موجود در زندگی کودکان کار و خیابانی، افزود: باید با حمایت و کمک این فرزندان فرصت زندگی را برای آنها مهیا کنیم.

دومین مرکز حمایت از کودکان کار مازندران صبح پنجشنبه با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئلان استانی و شهرستان در آمل افتتاح شد .

سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم هدف از راه اندازی مرکز را در راستای جامعه هدف بهزیستی در سطح استان بیان کرد و اظهار داشت: کودکان کار با دو محور محدودیت و مشکل در زندگی نیاز به کمک دارند که با راه اندازی چنین مرکزی امیدواریم فرصت های زندگی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه همچنین امیدواریم مرکز پل ارتباطی بین خانواده ها و توانمندسازی کودکان را فراهم کند، افزود: هر یک از این کودکان پس از جمع آوری فرصت تحصیل و گذراندن زندگی فراهم شود.

درادامه این مراسم معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشورگفت : تاکنون 53 مرکز در کشور راه اندازی شده و بنا به درخواست استانهای متقاضی در این زمینه موافقت خواهد شد.

حبیب اله مسعودی فرد افزود : حدود 97درصد کودکان کار در خیابانها دارای خانواده هستند و خیلی از آنها به علت فقر خانوادگی اقدام به تکدی گری در خیابانها می کنند.

وی با بیان اینکه جداسازی کودکان از خانواده ها مشکلی از آنها برطرف نخواهد شد بلکه تشدید خواهد شد، گفت : مراکز کودکان کار را که در گذشته شبانه روزی بوده اکنون روزانه تبدیل شده تا بیشتر حضور کودکان با خانواده ها سپری شد.

مسعودی فرد با اشاره به اینکه سیاست معاونت اجتماعی کاهش ساعت کاری کودکان کار از 8 به 6 ساعت براساس کنوانسیون های بین المللی است، ادامه داد: بر اساس همین هدف برای کم کردن کاهش آسیب های حوزه کودکان کار در دست اقدام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.