×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌مندی 600 خانوار چهار روستای بخش لاریجان آمل از گاز شهری

با روشن شدن مشعل گاز 4 روستای بخش لاریجان آمل 600 خانوار با نصب 350 علمک از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

همزمان  با دهه فجر وبا حضور نماینده مردم آمل ولاریجان درمجلس ، مددیرعامل ومعاونین گاز استان مازندران ، فرماندار ویژه آمل ، بخشدار لاریجان ،رئیس شورای اسلامی وشهردار رینه ؛  شوراهای اسلامی ودهیاران بخش و مردم مشعل 4 روستای بخش لاریجان بصورت نمادین درروستای انهه لاریجان  روشن شد .

دراین مراسم عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل ولاریجان درمجلس با بیان اینکه بخش لاریجان از محرومترین بخش های مازندران می باشدگفت: خوشبختانه با همت وتلاش همه مسئولین اقدامات خوبی صورت گفته ویا درحال انجام می باشد .

وی افزود: در اجرای پروژه گازرسانی برای هر کیلومتر بالغ بر سه میلیون تومان پیش‌بینی شده بود برای بخش لاریجان بالغ بر 27.5 میلیون تومان برآورد شد که مخالفت صورت گرفت اما باز هم تلاش شد تا این طرح به اجرا درآید.

نماینده مردم آمل با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی به منطقه لاریجان یادآور شد: برای اجرای این پروژه نیز پس از مطرح پروژه در مجلس نمایندگان دماوند خواستار لوله‌گذاری شبکه گازرسانی از منطقه دماوند یعنی از گیلان‌وند و آبسرد شدند که پس از موافق این طرح از آن بخش به اجرا درآمد تا به شهر رینه رسید.

وی ادامه داد: با وجود بهره‌مندی از این نعمت مردم مناطق کوهستانی لازم است تا به رعایت نکات ایمنی بپردازند و اقداماتی مبنی بر اصول ایمنی را توجه داشته باشند تا اتفاقی برای خانواده‌ها پیش نیاید.

یوسفیان‌ملا با اشاره به افزایش قیمت بنزین به عنوان لایحه صحن علنی مجلس گفت: با بررسی‌های لازم بنزین هر لیتری 6 هزار تومان هزینه‌ می‌شود که دولت لیتری هزار تومان به عرضه می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس خاطرنشان کرد: با وجود اعلام افزایش قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق بودجه حتی از افزایش 200 تومانی نیز مخالفت کردند در حالی‌که در کشورهای مجاور افزایش قیمت بنزین را مشاهده می‌کنید.

در ادامه جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به دشت‌های این استان به اتمام رسیده و اکنون این پروژه در مناطق کوهستانی و ییلاقات آغاز شده است، افزود: منطقه لاریجان یکی از مناطق ویژه استان است که از سوی شرکت گاز منطقه‌ای مازندران در اولویت کاری قرار گرفته است.

احمدپور با تاکید براینکه در سال گذشته گازرسانی به شهر رینه به عنوان مرتفع‌ترین منطقه لاریجان با راه‌اندازی مخزن‌های سی ان جی انجام شده و مردم این شهر از نعمت گاز بهره‌مند شدند، افزود: برای منطقه چلاو نیز به عنوان یک مطقه ویژه این استان اجرای پروژه از سال 98 دستور کار قرار می‌گیرد تا مردم این مناطق نیز از مزایای گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به بهره‌مندی گاز به چهار روستای دیگر بخش لاریجان آمل بیان کرد: این گازرسانی به طول 13.5 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری از خط لوله امام‌زاده هاشم(ع) انجام شده که بالغ بر 8 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

احمدپور با بیان اینکه اجرای پروژه گازرسانی به دلیل کمبود اعتبار بدون کمک و مساعدت بخش خصوصی امکان‌پذیر نبود، گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار تاثیرگذاری بر اجرای پروژه‌ها و خرید لوله‌های گازرسانی شده است و پیمان ما حدود چهار برابر شد که این مقرون به صرفه نبود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.