×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسئولین باید پیش از قبول مسئولیت، شایستگی و صلاحیت خود را در عمل  نشان دهند

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه همه مسئولین قضایی و اجرایی باید صلاحیت و شایستگی تصدی امور را داشته باشند، افزود: مسئولین باید پیش از قبول مسئولیت، شایستگی و صلاحیت خود را در عمل و اجرا نشان دهند.

حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید حوزه قضایی بخش دابودشت شهرستان آمل با تاکید بر لزوم تکریم مراجعین به ادارات دادگستری، گفت: باید به شخصیت همه افراد احترام گذاشت و بی احترامی در دادگستری‌های استان حتی به افراد مجرم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: مجازات عمل مجرمانه بی احترامی به مجرم نیست بلکه مجازات را قانون و شرع تعیین نموده است و چه بسا احترام کردن متناسب به مراجعین ممکن است تاثیر بیشتر از بی احترامی و حتی مجازات غیر متناسب داشته باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، قضاوت شغل نیست بلکه حکم است و ابلاغ قضاوت مانند ابلاغ رسالت و یک مساله الهی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام تقوی فرد میانگین تعداد پرونده‌های ورودی به شعبات این حوزه قضایی، استاندارد و قابل قبول دانست و از مسئولین منطقه و مردم شریف این بخش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین در آیین تکریم و معارفه دادستان جدید محمودآباد عملکرد دادستانی محمودآباد را در حوزه اجرای احکام کیفری قابل قبول دانست و گفت: سرانه ورودی پرونده به هر شعبه در دادسرای محمودآباد کمتر از ۶۰ پرونده است که مطلوب محسوب می‌شود.

در این مراسم مرتضی حسین زاده به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد منصوب و از زحمات فتح الله جعفری دادستان سابق شهرستان محمودآباد که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، قدردانی شد.

مرتضی حسین زاده پیش از این به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس حوزه قضایی بخش دابودشت مشغول به خدمت بوده است.

همچنین با حضور امام جمعه بخش و مسئولین محلی، محمدرضا ابراهیمی به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس حوزه قضایی بخش دابودشت منصوب شد.

محمدرضا ابراهیمی پیش از این دادرس علی البدل دادگاه عمومی شهرستان محمودآباد بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.