×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره مندی ۳۵ خانواده نیازمند مازندرانی از خانه محرومان

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج با حضور جانشین فرماندهی سپاه کربلا مازندران ۳۵ خانواده نیازمند مازندرانی خانه‌دار شدند.

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج 35 خانه محرومان با همت بسیج سازندگی، کمیته امداد امام و خیران مازندران افتتاح و با حضور جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران در روستای مطهر بخش دابودشت آمل به منظور بهره‌برداری نمادین هشت خانه محروم کلید این خانه‌های محروم به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران  شامگاه دوشنبه در آئین بهره‌برداری خانه محرومان با بیان اینکه امروز بسیج در محرومیت‌زدایی ورود یافته است، گفت: یکی از سیاست‌های نظام به کارگیری مردم و برای کوچک شدن دولت‌ها است.

سرهنگ حسین‌محمد رضایی با اشاره به اینکه امروز بسیج در تلاش برای برطرف کردن مشکلات نظام و مردم است، افزود: این قشر به معنی ایمان، اعتماد به نفس، خودباوری، انقلاب مداری، خدمتگذار و خود مردم است.

وی ادامه داد: این استان با تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امام به منظور محرومیت‌زدایی در سال گذشته موفق شد 500 واحد خانه محروم احداث و تحویل خانواده‌های نیازمند دهد و امسال حدود 746 باب هدف‌گذاری شده است.

رضایی با اعلام اینکه در هفته بسیج 35 واحد خانه محرومان به این خانواده‌ها تحویل شد، عنوان کرد: این خانه‌ها از 55 الی 60 مترمربعی است که هر کدام بالغ بر 60 میلیون تومان از سوی کمیته امداد، بسیج سازندگی و خیرین احداث شده است.

رضا نوروزی‌جعفری، مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز دراین مراسم با بیان اینکه 73 هزار خانوار در استان مازندران تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 53 هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر هستند

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 4 هزار یتیم در مازندران تحت پوشش کمیته امداد هستند، اذعان داشت: 8 هزار و 500 دانش آموز مازندرانی و 2 هزار بیمار صعب العلاج و 40 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند

این مسول با بیان اینکه عمده اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی فکری، روانشناسی، اموزشی، اقتصادی و اجتماعی است، اظهار داشت: کمیته امداد استان مازندران در سال گذشته 6 هزار و 600 موقعیت شغلی ایجاد کرد

وی تاکیدکرد: 746 باب منزل از آمار ذکر شده در روستاهای استان مازندران با کمک بسیج سازندگی سپاه ساخته خواهدشد.

لازم به ذکراست که برای ساخت این 35واحد که هر خانه 55 تا 60 متری مساحت دارد با همکاری سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی ره مازندران در مجموع بیش از 21 میلیارد ریال هزینه شده که 30 درصد این مبلغ را کمیته امداد و مابقی را خیران و بسیج سازندگی سپاه کربلا تامین کرده است. 
در ساخت خانه برای محرومان در مازندران رقمی برای کارگری این واحدها هزینه نشده است ، چرا که بسیجیان به صورت رایگان در این طرح ها مشارکت کردند. 
بر اساس اعلام سازمان بسیج سازندگی مازندران حدود 200 خانه دیگر نیز برای محرومان در بهمن ماه و همزمان با گرامیداشت دهه مبارکه فجر ساخته و تحویل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.