×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت صحیح در امحاء و دفع پسماندهای عفونی

رئیس شورای اسلامی شهر آمل بر ضرورت ساماندهی استاندارد و صحیح دفع زباله های عفونی تاکید کرد.

محمد محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه جمع آوری، ایمن سازی و دفع پسماندهای عفونی که در زمره مواد زائد خطرناک قرار دارند حائز اهمیت است گفت : امحاء و دفع پسماندهای عفونی نیازمند مدیریت صحیح با اصول بهداشتی و مهندسی است .

مسعود تسلیمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه جمع آوری، جداسازی و دفع رباله های عفونی به دلیل تهدید سلامت جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت : کارگروهی در قالب بهداشت در خصوص ساماندهی زباله های عفونی تشکیل شود تا با برگزاری جلسات و نشست های تخصصی بتوان تصمیم منطقی و خوبی برای این امر در نظر گرفت.

جهانگیر آذری عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه بیان کرد : اگر یک مدیریت واحد در بحث زباله های عفونی صورت گیرد به نفع سلامت و بهداشت مردم و شهر است و باید امکان سنجی شود و با حضور کارشناسان شهرداری و بهداشت و درمان هم بحث ایجاد امکانات، هم میزان عوارض شهرداری و هم سیستم جمع آوری و امحای این پسماندها برنامه ریزی صورت گیرد .

دکتر منوچهر مجد رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل در این جلسه با بیان اینکه بحث پسماند عفونی شامل حال همه پزشکان نمی شود اظهار داشت : پسماند عفونی خاص گروه های جراحی شامل ارتوپدی، زنان و زایمان و جراحی عمومی است .

وی افزود : در سال ۹۱ نظام پزشکی شهرستان آمل به عنوان اولین شهری بود که در ساماندهی پسماندهای عفونی در استان مازندران پیشقدم شد و با تحقیق و مشورت از مطب های شهر تهران و برگزاری جلسات متعدد در شورا و شهرداری و فرمانداری در ۲۵ آبان سال ۹۱ مصوب شد همانند شهرداری تهران، شهرداری آمل نیز برای پسماند عفونی عوارض دریافت کند و این کار را انجام دهد و از آن تاریخ به بعد شهرداری برای ساختمان پزشکان قبض عوارض نوسازی و خدمات عمومی و برای پزشکان متخصص و پزشکان جراح قبض دیگری به عنوان خدمات پسماند صادر می کند .

رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل تصریح کرد : ما تقاضا داریم امحاء و بی خطرسازی زباله های عفونی توسط شهرداری صورت گیرد و به هر نحوی که صلاح است جمع آوری شود .

وی خاطرنشان کرد : بیمارستان ها زباله سوز دارند و زباله ها را می سوزانند، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها با شرکت آلفازیست گستر قرارداد دارند ولی مطب ها قرارداد ندارند و ما ترجیح می دهیم شهرداری این کار را به عهده بگیرد و کار را به اتمام برساند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.