×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وقف کلید موفقیت در اقتصاد مقاومتی

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل:وقف یکی از عوامل بسیار مهم و کلیدی در اقتصاد مقاومتی است و حتی یکی از موارد مهم تعیین کننده می باشد که بهترین گزینه می تواند وقف و موقوفات باشد.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی‌ در جلسه کمیته احیای وقف که در فرمانداری ویژه آمل برگزار شد با بیان اینکه وقف امری ماندگار است، گفت: وقف منحصر به اسلام نیست و در ادیان و دیگر نقاط دنیا با عناوین دیگر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد و اهداف وقف در جامعه باید اطلاع رسانی شود، اظهار کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به وقف موجب کاهش وقف می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه ترویج وقف از وظایف سازمان اوقاف است، تصریح کرد: جلسات مرتبط با وقف و موقوفات به صورت مستمر برگزار شود.

این مسئول با عنوان اینکه آگاهی مدیران شهرستان باید نسبت به وقف افزایش پیدا کند، تاکیدکرد: ادارات سطح شهرستان بزرگترین بدهکاران اوقاف هستند.

حجت الاسلام بهرامی‌ با اشاره به حضور یک هزار و 114 موقوفه انتفاعی و منتفعی در آمل، گفت: 95 درصد موقوفات در آمل با نیت عزاداری است.

وی در پایان با بیان اینکه باید نیت وقف در آمل را سمت و سوی فرهنگی و اجتماعی و علمی‌داد، خاطرنشان کرد: ضعف‌های مالی حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی به واسطه وقف قابل تامین و کمک است.

درادامه قدرت اله نائیج نژاد معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آمل با تشکر از پیگیری های ریاست اداره اوقاف و امور خیریه آمل در زمینه هدایت وقف های جدید به سمت نیازهای جامعه گفت: در کنار تشویق مردم به وقف، باید جهت وقف را با توجه به نیازهای جامعه مشخص کرد و از موقوفات تکراری جلوگیری شده و پس از تحقیق مشخص شود که نیازهای روز جامعه کدامند تا موقوفات به آن سمت هدایت گردد.

وی اضافه کرد: وقف یک امانت است که باید بدرستی از آن صیانت شده و در مسیر نیت واقف اجرایی شود تا این سنت حسنه همچنان جاری باشد.

وی اظهار داشت: برکات سنت حسنه وقف در زندگی فردی و اجتماعی افراد همواره ماندگار است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه سنت وقف همواره از سوی امامان و معصومین به مسلمانان توصیه شده است خاطرنشان کرد: آدمی می تواند علاوه بر دوران حیات، پس از مرگ از آثار و برکات ماندگار وقف بهره مند شود.

 در این جلسه مقرر شد ستاد احیاء ترویج فرهنگ وقف در جامعه آمل با حضور ائمه جمعه، مسئولین و خیرین به صورت ماهانه برگزار شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.