×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت 100 هزار فقره تسهیلات حمایتی صندوق توسعه ملی برای مددجویان روستایی و مناطق محروم

رئیس کمیته امدادکشور:حدود 1.5 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات حمایتی برای مددجویان روستایی و مناطق محروم به تعداد 100 هزار فقره پرداخت می‌شود.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در جلسه کمیته امداد امام خمینی (ره) آمل از اختصاص اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریالی امسال برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت : با این میزانتسهیلات که برای ۱۳۵ هزار نفر پرونده سازی خواهد شد که زمینه اشتغال زایی۲۰۰ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد فراهم می شود.

 وی افزود: علاوه بر این میزان اعتبار یک ونیم میلیون دلار نیز ازمحل صندوق توسعه ملی، تسهیلات حمایتی برای مددجویان روستایی ومناطق محروم ۱۰۰ هزار فقره پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از ساخت ۶۰ هزارخانه برای مددجویان زیر پوشش این نهاد تا پایان امسال درکشور خبردادوگفت :از این تعداد۵۰ هزار واحد مسکن مهر براساس ابلاغ دولت به وزارت راه وشهرسازی که در شهر‌های بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت برای مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد ونیز بهزیستی ساخته وتحویل داده خواهد شد.

فتاح با اشاره به تفاهم نامه انجام شده وزارت راه وشهرسازی، سپاه پاسداران و خیران افزود: ساخت ۱۰ هزار مسکن دیگر نیز در روستا‌ها با همکاری سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران شروع شده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به آنان تحویل داده شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه هم اکنون سهم مستمری پرداختی به هر یتیم به طور میانگین حدود ۲۲۰ هزار تومان است وباید تلاش شود، که این میزان با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش یابد، از پایین بودن رقم پرداختی سهم هر یتیم آملی حدود ۱۹۰ هزار تومان به شدت انتقاد کرد.

وی کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) آمل دستور داد تا سهم مستمری هر یتیم دراین شهرستان را به بیش از ۲۲۰ هزار تومان افزایش دهد.

فتاح افزود: کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) آمل توانسته سقف پرداختی و کمک هزینه جهیزیه عروس را در سال گذشته ۴۰ میلیون و امسال تا حدود ۵۰ و ۶۰ میلیون ریال افزایش دهد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.