×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیر نیرو در آمل خبرداد؛اولویت برنامه‌های مهار آب استان مازندران تامین منابع مالی سد هراز

وزیر نیرو از تخصیص فاینانس خارجی برای تکمیل سد هراز خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،رضا اردکانیان در اولین روز از سفر خود به استان مازندران در بازدید از سد هراز با تاکید بر اهمیت این سد برای مردم این استان به ویژه دشت بزرگ هراز تاکید کرد: تامین منابع مالی سد هراز باید در اولویت برنامه‌های مهار آب استان مازندران قرار گیرد.  

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فاینانس برای این طرح گفت: گام های خوبی برای استفاده از فایناس انجام گرفته و باید تلاش و پیگیری به سرانجام برسد.

در این بازدید آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ضمن تشریح وضعیت اجرایی این طرح پیشرفت آن را ۳۵ درصد و پیشرفت جاده جایگزین را ۱۲ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

ایشان اعتبارات سال جاری این طرح را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی با تلاش و عنایتی که وزارت نیرو و استاندار محترم داشتند مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از محل متفرقه برای این سد در نظر گرفته شد که امیدواریم مبلغ مذکور به زودی تخصیص یابد.

وی افزود: برای تامین منابع اعتباری این سد بسته ای را به نام بسته هراز تعریف کرده ایم که شورای اقتصاد برای تامین منابع مالی آن از محل فاینانس موافقت خود را در سال های قبل اعلام کرد و قرارداد تجاری آن با یک شرکت چینی منعقد شد در تلاش هستیم که نسبت به اخذ مجوز ماده ۶۲ و تمدید مجدد موافقت شورای اقتصاد اقدام کنیم.

شایان ذکر است سد هراز در ۲۰ کیلومتری جنوب آمل برروی رودخانه هراز قرار دارد این سد قادر است سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب را تنظیم و در اختیار یکصدهزار هکتار از اراضی شالیزاری پائین دست قرار دهد. همچنین این سدنقش تعیین کننده ای در تامین آب شرب جمعیت یک میلیون نفری ۵ شهرستان پائین دست و جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری و تولید انرژی برق‌آبی به ظرفیت ۱۷۰ گیگاوات ساعت در سال خواهد داشت.

افتتاح 2 پروژه برق‌رسانی آمل با حضور وزیر نیرو

دو پروژه برق‌رسانی ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت آمل ۵ و خط ۶۳ کیلوولت کابلی آن عصر امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی و شهری بهره‌برداری شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، نمایندگان مردم آمل و نور در مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران و مدیرعامل توزیع نیرو برق مازندران در آئین افتتاح دو پست ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت آمل ۵ و ۶۳ کیلوولت کابلی آمل حضور داشتند.

پروژه ۶۳.۲۰ کیلوولت آمل ۵ با اعتبار ۳۱۳ میلیارد ریال و مشارکت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بهره برداری شد همچنین مهمترین هدف اجرایی این پروژه رفع افت ولتاژ، تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه، افزایش قابلیت اطمینان، بهبود پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از ازدیاد بار بوده است البته مدت اجرای آن 18 ماه است.

پست ۶۳ کیلوولت کابلی آمل4 با مشارکت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با مشخصات فنی و اجرایی خط دو مداره ۶۳ کیلوولت با کابل XLPE  به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۱۱۶ میلیارد ریال از سوی محل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان است.

هدف از اجرای پروژه و اثرات اجرایی آن تعدیل بارگذاری ایستگاه‌ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع و جلوگیری از ازدیاد بار خطوط منطقه در زمان پیک بار خواهد بود.

مدت اجرای پروژه هفت ماه بوده و منبع تأمین اعتبارات داخلی است.

وزیر نیرو علاوه بر افتتاح این دو طرح، از بخش‌های مختلف پروژه بازدید کرد و از روند کار مطلع شد./سعید نعمتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.