×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، دلایل عملکرد ضعیف در خصوصی سازی شرکت های دولتی را تشریح کرد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره روند خصوصی سازی در کشور گفت:یکی از اهداف واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی ارتقای بهره وری بود تا زمینه حرکت در جهت توسعه مطلوب اقتصادی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در جریان واگذاری شرکت های دولتی،برخی ها با سوءاستفاده شرکت های خوب را تصاحب کردند و به ثروت های نجومی دست یافتند و در حال حاضر بیشتر شرکت های که واگذار نشده اند بنگاه های اقتصادی ضعیف و تعطیل هستند.

نماینده مردم آمل ولاریجان در مجلس شورای اسلامی، افزود:در حال حاضر متقاضیان خرید شرکت های دولتی واگذار نشده که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند بیشتر برای حاشیه ها تمایل به خرید شرکت دارند یعنی اکثرا با هدف تولید وارد چرخه خریداری بنگاه اقتصادی دولتی مشمول واگذاری نمی شوند.

بررسی هدف متقاضیان خرید شرکت های دولتی باقیمانده مشمول واگذاری 

یوسفیان ملا در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:عموما متقاضیان خرید شرکت های دولتی واگذار نشده به این دلیل به دنبال خرید شرکت هستند که بعد از واگذاری اعلام کنند بطور مثال شرایط تولید مساعد نیست بنابراین باید زمین کارخانه تفکیک و به فروش برسد یا با استفاده از نام شرکت ارز دولتی دریافت کنند.

وی ادامه داد:عوامل دیگری در روند ضعیف خصوصی سازی نقش دارند بطور مثال ممکن است از اعضای هیئت مدیره تا کارگران کارخانه هرکدام به دلیلی با واگذاری شرکت مخالفت کنند و برای جلوگیری از واگذاری کارخانه به نوعی کارشکنی کنند.   

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای تحول در خصوصی سازی نباید ذینفعان در راس موضوع واگذاری باشند از طرفی باید امینت شغلی کارگران کارخانه های مشمول واگذاری مورد توجه جدی قرار بگیرد./

یوسفیان ملا:استیضاح وزیر اقتصاد مشکلی را از کشور حل نمی کند

عزت اله یوسفیان ملا در گفت وگو با برنامه زنده “بدون خط خوردگی” با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت به تنهایی مقصر اوضاع فعلی نیست، اظهار کرد: «قوانین باید به روز و همه گزینه های احتمالی را در نظر داشته باشد و بدانیم مثلا برای ارز چه اقدامی انجام دهیم!»

وی گفت: «مجلس و دولت موضعی انفعالی دارند و منتظرند تا اتفاقات رخ دهد و بعد اقدام کنند. برخی سکوت می کنند و عده ای دارویی [موقتی] تجویز می کنند.»

یوسفیان ملا یادآور شد: «ما همه نوع تحریم را تجربه کرده ایم اما با کمال تاسف گزینه مناسبی که باید روی میز قرار دهیم، در اختیار نداریم و در این شرایط افراد غیر مسئول هم اظهار نظر می کنند.»

این نماینده مجلس در ادامه به رادیو گفت وگو گفت: «اکنون می گویند مسئول قضیه ارز بانک مرکزی است؛ در حالیکه اینگونه نیست و بانک مرکزی فقط یک حلقه از این زنجیره ی ارزی است.»

یوسفیان ملا اضافه کرد: «معاونت های اقتصادی ریاست جمهوری هر یک حرف خود را می زنند و هیچ هم فکری و هم صدایی بین این مسئولین نیست.»

وی با اعلام اینکه مسئولان اقتصادی مسئولیتی در قبال مجلس نداشته و پاسخ گو نیستند، گفت: «وزیر اقتصاد اگر امروز بر کنار شود چه مشکلی از اقتصاد حل می شود؟! و این در حالی است که مجلس حتی نمی تواند فرد جایگزین را پیشنهاد دهد.»

یوسفیان ملا ادامه داد: «شاید دل عده ای با استیضاح خنک شود ولی مشکل با استیضاح حل نمی شود و اتفاق راهگشایی برای مردم رخ نمی دهد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: «معضل فعلی اقتصاد با تفاهم حل می شود. بنده نمی گویم مجلس بی تقصیر است و اگر سنگ بنا را درست می گذاشت، این مشکلات ایجاد نمی شد.»

یوسفیان ملا همچنین جلسات غیر علنی مجلس که مردم در انتظار شنیدن نتیجه آن هستند را اقدامی نادرست خواند و افزود: «بعد از این جلسات مصاحبه های خوبی انجام می شود اما هیچ خروجی درپی ندارد.»/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.