×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو فراکسیون مستقلین ولایی ، معتقد است: عفو ایرانیان خارج کشور موضوع قابل بررسی است اما شرایط بازگشت برای جذب سرمایه‌گذاری در داخل باید تسهیل شود.

عزت الله یوسفیان‌ملا در توضیح طرح دو فوریتی برای عفو مجرمان و محکومان امنیتی-سیاسی، گفت: همه ایرانیان مقیم خارج از کشور محکوم نیست و تنها برخی ازآنها اتهاماتی دارند، اما بعید به نظر می‌رسد بتوان حکم عفو عمومی برای این گروه صادر کرد زیرا بر اساس اصل 110 قانون اساسی فرمان عفو باید توسط رهبری و پیشنهاد رئیس قوه قضاییه صادر شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تسهیل شرایط بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور برای جذب سرمایه‌گذاران و نخبگان اقدام خوبی است و برای این منظور نیازمند راهکار قانونی هستیم، متاسفانه در شرایط کنونی بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور نمی‌دانند که متهم یا مجرم هستند.

وی افزود: ابهامات بسیار در خصوص این افراد سبب شده ندانند اقداماتی که در خارج از کشور انجام می‌دهند به لحاظ قانونی جرم است یا خیر، با این حال شفافیت قانونی برای تعیین تکلیف این مردم تصمیم خوبی است.

یوسفیان‌ملا یادآور شد: برخی ایرانیان خارج از کشور سال‌ها میلیاردها تومان هزینه می‌کنند که بازگشت و هزینه کرد این سرمایه در داخل کشور می‌تواند تاثیر بسیار داشته باشد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عفو عمومی به دلیل ابهام در اتهام یا محکومیت یا وضعیت این افراد کمی سخت است و نیاز به بررسی فراوان دارد اما در مورد تسهیل شرایط بازگشت می توان گام موثری برداشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.