×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی دستگاه شتاب نگار زلزله در محوطه ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل

با پیگیری های مدیریت بحران شهرداری آمل و با حضور نماینده مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، دستگاه شتاب نگار برخط نسل چهارم در محوطه ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل نصب و راه اندازی شد.

ابراهیم پور کارشناس ارشد شبکه شتابنگاری کشور در خصوص رویکرد شبکه شتاب نگاری استان با اشاره به اینکه گام اول انتقال ۳۵ دستگاه شتاب نگار از داخل ساختمان به محوطه ایستگاه ها وFree Filed(میدان آزاد) ایستگاه های با استاندارد های خاص شتاب نگارها است، افزود:گام دوم نصب دستگاه های شتاب نگار برخط در مراکز استان و شهرهای پرجمعیت و با خطر لرزه‌ای بالا است و در صورت تامین اعتبار توسط استان راه اندازی سامانه پاسخ سریع و هشدارسریع هم انجام می شود.

وی در خصوص سامانه پاسخ سریع اظهار کرد: پس از وقوع زلزله با استفاده از نقشه های Shake Map و تهیه نقشه برآورد خسارت بر اساس مقادیر طیفی و شناسایی مناطق با شتاب و تخریب زیاد بر اساس اطلاعات پردازش شده توسط دستگاه های شتاب نگار برخط اطلاع رسانی دقیق دراختیارمسئولان استان ، ستاد مدیریت بحران و امدادگران قرار می گیرد.

ابراهیم پور ادامه داد: با اجرای زیر ساخت چندین ثانیه قبل از زمین لرزه قطع شریان های اصلی گاز، برق و توقف نیروگاه ها ،کار کارخانجات و کارهای خطرناک هشدار داده می شود.

وی در خصوص مهمترین موارد کاربردی این دستگاه ها گفت:طبق ضرایب آیین نامه 2 هزار و 800 مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی،شتاب و وقوع مکان زمین لرزه مشخص ثبت می شود و در مهندسی زلزله، تحلیل سازه ها و شناخت زمین شناسی منطقه کاربرد اصولی دارد.

محسن  عطایان مدیرستاد بحران شهرداری آمل نیز در این خصوص راه اندازی سامانه پاسخ سریع و هشدار سریع شهرستان  را برای همکاری بین مدیریت بحران شهرداری آمل با شبکه شتاب نگاری برخط کشور را خواستار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.