×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ابتلای سالانه ۳۰ آملی به بیماری ام اس

مدیرعامل انجمن ام‌اس آمل گفت: سالانه ۳۰ نفر به ام اسی‌های آمل اضافه می‌شود.

زهرا رجبی مدیرعامل انجمن ام‌اس آمل به راه اندازی مرکز ام اس در سال ۹۲ در این شهرستان اشاره کرد و گفت:شعبه این انجمن از سال ۹۲ در شهرستان آمل فعالیت خود را آغاز کرده و بیماران ام اس شهر‌های آمل، نور ومحمودآباد (شهر‌های مرکزی مازندران) را زیرپوشش خدمات حمایتی ودرمانی دارد.
 
وی با بیان اینکه  هم اکنون ۳۰۲ بیمار از شهر‌های آمل، نور محمودآباد زیرپوشش خدمات حمایتی، بهداشتی ودرمانی عضو این انجمن هستند، افزود: از این تعداد بیمار ان شناسایی شده بیش از ۲۴۰ بیمار ام اسی مربوط به شهرستان آمل و بقیه از شهرستان‌های نور و محمودآباد از خدمات این انجمن بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهروندان آملی وبرخی مسئولان اجرایی شهرستان در حد توان کمک خوبی به انجمن برای پیشبرد کمک‌های آموزشی، پژوهشی، اردو‌های تفریحی و دارو در این مدت داشتند، گفت: تاکنون هیچ کمک وحتی پیگیری از سوی مسئولان اجرایی و نیکوکاران شهرستان‌های نور و محمودآباد به انجمن نشد.
 
مدیرعامل انجمن ام‌اس آمل به افزایش آمار سالانه شهروندان به این بیماری نوظهور اشاره کرد و گفت: متاسفانه افزایش مبتلایان این بیماری هشداردهنده است و باید خانواده‌ها بیشتر از گذشته مراقبت سلامتی فرزندان ودیگر اعضای خانواده را دراولویت قرار دهند.
 
رجبی به خرید دستگاه جدید به نام تی بان برای تحرک بیشتر بیمارانی که با بکارگیری عصا وویلچر وواکر حرکت می‌کنند، خبر داد و افزود: مسئولان شرکت سازنده قول همکاری و فروش این دستگاه را به قیمت مناسب به انجمن دادند که افرادی که قصد خرید دارند، اقدام کنند.
 
انجمن ام‌اس در ایران از سال ۱۳۷۸ شروع به فعالیت کرد و اهداف این انجمن پژوهش، آموزش، توان‌بخشی پزشکی، اجتماعی، حمایت دارو و درمان، حمایت‌های اقتصادی، امدادی کمک به ایجاد تشکل‌های غیردولتی در استان‌های کشور باهمت افراد خیر این انجمن در خدمت مبتلایان به ام‌اس است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.