×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای راهبردی ورزش بانوان در آمل

اولین جلسه شورای راهبردی ورزش بانوان شهرستان آمل باهدف تدوین سیاست گذاری و برنامه ریزی ورزش بانوان روز پنجشنبه دوم خرداد تشکیل شد.

اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در این جلسه گفت: شهرستان آمل دارای استعداد و ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف علی الخصوص ورزش بوده و با یک برنامه ریزی اصولی ودرست ،استعدادهای ورزشی به خوبی به بالفعل تبدیل خواهد شد و جهت دست یابی به اهداف نیازمند سیاست گذاری درست در این زمینه می باشد.

پهلوان سپس ادامه داد: تاکنون برنامه های مدون و جامعی در زمینه ورزش بانوان در شهرستان طراحی وتدوین نشده و عدم داشتن راهکارهای صحیح ودرست منجر به نبود چشم انداز در ورزش بانوان شده و نتیجه آن تفاوت معنا دار با ورزش آقایان می باشد.

دبیر شورای ورزش همگانی شهرستان آمل افزود: سهم مدال آوری بانوان به نسبت آقایان زیر ۱۰ درصد در سال ۹۷ بوده و این موضوع کاملا بیانگر عدم توسعه یافتگی لازم در زمینه ورزش بانوان به دلایل مختلف می باشد.که باید نگاه ویژه ایی به ورزش بانوان داشت تا نتیجه مطلوب ترکه شایسته شهرامل میباشدرسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل سپس اشاره کرد: ماموریت وزارت ورزش و جوانان در زمینه بانوان چند بعدی بوده و در دستورالعمل شورای عالی ورزش استان تاکید بسیار بر توسعه ورزش بانوان بویژه در مناطق محروم و روستایی شده لذا برنامه ریزی ها بایست جامع و تمامی ابعاد ورزش را شامل گردد.
برنامه ریزی را اصل اول مدیریت دانسته ودلیل فقدان برنامه ریزی در ورزش بانوان عملا سایر اصول مدیریت ورزشی تحت شعاع برنامه ریزی قرارگرفته که ضعف نتایج در حوزه های ۴ گانه ورزش خودش را نشان داده است.
درابتدا نیازمند سازماندهی درست شورای راهبردی ورزش بانوان هستیم تابتوانیم با تشکیل کارگروه های ۴ گانه ورزش( همگانی،قهرمانی،تربیتی و حرفه ای) طراحی برنامه کاملی را داشته باشیم.

اسماعیل پهلوان ادامه داد: جمع آوری اطلاعات کامل در زمینه بانوان و تحلیل داده ضروری بوده تا بتوانیم راهبرد خوبی را براساس ماموریت محوله طراحی و براساس برنامه راهبردی، برنامه عملیاتی لازم تنظیم و اجرایی شود.

وی درادامه بیان کرد: برنامه ها طوری طراحی شودتارشد متوازن را بدنبال داشته باشد.
و از بخشی نگری و تک بعدی در این زمینه پرهیز تا بتوانیم رشد حداکثری و با کیفیتی در همه زمینه های ورزشی داشته باشیم.دراین راستا حمایت مسولین شهری واستانی میتواند نتیجه خوبی روبدنبال داشته باشد./علی منصوری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.