×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان ساری با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی گفت: بیشتر معادن دارای مشکل زیست محیطی، مجوز، نحوه برداشت و غیره بوده اند و باید مسائل فراروی برطرف شود.

سید یونس حسینی در حاشیه بازدید از معاون محور هراز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ارسال گزارش هایی درباره عدم رعایت مسائل زیست محیطی از سوی برخی معادن اظهار داشت: برخی از معادن در بستر رودخانه فعالیت دارند و برخی دیگر نیز مجوزهای قانونی را ندارند، از اینرو لازم شد با کارشناسان ادارات مربوطه از معادن جاده هراز بارزسی کنیم و تاکنون از پنج معدن بازرسی شده، دو مورد تعطیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با اعلام اینکه تاکنون از 5 تا ۶ مورد معدن بازدید کردیم، اظهار کرد: از این تعداد دو معدن را تعطیل کرده و به دو معدن تاکید کردیم که بنابر مهلت مقرر، عملکرد و نحوه کار را شفاف‌سازی کرده و نحوه برداشت را اعلام کرده و تا مدت ۶ ماه کار را تعطیل کند و عملکرد بقیه معادن در حال پیگیری است و این نظارت متوقف نمی‌شود تا جایی که همه قانونمند عمل کنند که این موضوع هم به نفع محیط زیست و هم به نفع مردم است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه برای دادستانی حفظ محیط زیست مازندران در اولویت قرار دارد، گفت: هدف حل کردن مشکلات زیست محیطی است و ما بر این باوریم که تاکنون در حوزه نظارت بر محیط زیست و همچنین کوه‌خواری در محور جاده هزار ضعیف عمل شده، حضور ما بیانگر نظارت جدی و مصمم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکار موثر برای از بین بردن گرد و غبار ناشی از کوه خواری در محور هزار چیست، اظهار کرد: معادنی که از نظر عملکرد بر طبق معیارهای زیست محیطی درست عمل نکنند شناسایی شده و تعطیل خواهند شد، برای دادستانی و مدیران اجرایی بحث محیط زیست چه انسانی و چه حیوانی با اهمیت بوده و عملکرد نشان دهنده حساسیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سد مخزنی هراز بزرگترین طرح آبی استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: این عملیات عظیم عمرانی از بزرگترین پروژه‌های سدسازی در شمال کشور است.
محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه آب شرب پنج شهر مازندران با ایجاد سد هراز تأمین می‌شود، افزود: این سد به لحاظ دارا بدون قطر بزرگ، استفاده به عنوان تأمین آب شرب، زراعی، گردشگری، تفریحی، تولید نیرو و شریان اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اعلام اینکه سد مخزنی هراز خاکی با هسته خلوط رسی است که در مسیر محور مواصلاتی هراز با فاصله 20 کیلومتری شهر آمل جای دارد، تصریح کرد: تأمین بخش زیادی از حق‌آبه حوزه آبریز هراز و اراضی زراعی دشت هراز برعهده این سد قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه حدود 98 هزار هکتار از آب زراعی استان با احداث سد تأمین می‌شود، گفت: در زمینه تأمین آب شرب نیز به میزان 100 میلیون متر مکعب در سال برای پنج شهر پایین دست مازندران در دستور کار قرار دارد.
یخکشی با اشاره به پیش‌بینی تأمین 650 میلیون متر مکعب در سال آب بخش کشاورزی توسط سد مخزنی هراز، یادآور شد: ارتفاع این سد از پی 150 متر و طول تاج سد 373 متر است.
وی ادامه داد: سد هراز به تنهایی 14 درصد آب‌های سطحی مازندران را مهار می‌کند و اضافه شدن کانال چالوس این آمار به 22 درصد می‌رسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.