×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان نخستین اشکواره حسینی با معرفی آثار برگزیده

نخستین همایش فرهنگی و هنری استانی اشکواره حسینی با تجلیل از منتخبان برتر به‌کار خود در آمل به پایان داد.

نخستین همایش فرهنگی و هنری استانی اشکواره حسینی با محوریت دو موضوع امام حسین(ع) و مدافعان حرم با حضور مدیرکل ارشاد مازندران، امام جمعه آمل، رئیس اداره ارشاد آمل و جمع کثیری از هنرمندان فرهنگ و هنر مازندران با برگزاری مراسم اختتامیه در مجتمع فرهنگی و هنری اریکه آریایی آمل به‌کار خود پایان داد.

حسین جوادی مسئول برگزاری همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی در این مراسم با بیان اینکه با فراخوان همایش جمع زیادی از هنرمندان استانی آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند، بیان کرد: این همایش در پنج بخش شعر، سرود، تواشیح، فیلم و نمایش تئاتر خیابانی و عکس برگزار که در هر بخش به رتبه اول، دوم و سوم لوح تقدیر، تندیس و هدیه تقدیم شد.

حسین جوادی با اشاره به اینکه در بخش عکس با دو موضوع مدافعان حرم و عاشورایی 1980 عکس با شرکت 190 عکاس حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به دبیرخانه ارسال شد، گفت: از این تعداد 15 عکس گالری زر به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر بومی و فارسی از هر شاعر با پنج تا شش قطعه شعر با مجموع دو هزار و 100 قطعه ارسال و 180 اثر منتخب و از هر بخش چهار اثر به عنوان برتر معرفی شدند، تصریح کرد: در بخش فیلم نیز 23 اثر به دبیرخانه ارسال شد؛ همچنین در بخش نمایش خیابانی 26 اثر در چهار گروه در شهرستان و هشت گروه منتخب از اربعین ارسال شده که این اثرها هشتم تا 12 آبان اجرا شدند.

جوادی ارسال مجموع آثار سرود و تواشیح در این همایش را 32 اثر مطرح کرد و گفت: در بخش سرود سه گروه از مدارس جهان تربیت، پیشتازان و طلوع به ترتیب اول تا سوم انتخاب شدند.

مسئول اجرایی همایش استانی اشکواره حسینی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه همایش بر این است تا دبیرخانه دائمی همایش اشکواره حسینی در استان مازندران تشکیل شود و این همایش هر ساله در ایام سوگواره سالار شهیدان آقا اباعبدالله(ع) به اجرا درآید.

لازم به ذکر است که بر اساس نظر داوران در بخش شعر فارسی جشنواره دادیار حامدی از ساری نفر اول شد، سجاد کاویانپور از نور به مقام دوم دست یافت و بهمن فاطمی از تنکابن و کاظم ذبیحی از آمل هم به طور مشترک سوم شدند.
داریوش محمودی هم در بخش شعر بومی مقام نخست را کسب کرد، معصومه رمضانی از محمودآباد دوم شد و محمود پولادی از آمل هم به مقام سوم دست یافت.
ابراهیم فلاح از ساری مقام نخست بخش عکس این اشکواره را با موضوع عاشورایی به خود اختصاص داد، امیرحسین حیاتی از بهشهر دوم شد و مقام سوم مشترک هم به زهره لک از بابلسر و محمدرضا پیمان از نوشهر رسید.
در بخش عکس های مربوط به مدافعان حرم هم تندیس ویژه اشکواره و جایزه نقدی به بهروز خسروی از آمل رسید، مجتبی محمدی نیا از بهشهر و علی اکبررمضان نتاج مقری از بابلسر به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.
مقام نخست بخش سرود این اشکواره به گروه سرود مدرسه جهان تربیت رسید، گروه سرود مدرسه استعدادهای نوین مقام دوم را کسب کرد و مقام سومی مشترک هم به گروه سرود مدرسه طلوع ، پیشتازان کامپیوتر دختر و مدرسه شاهد تعلق گرفت.
محمدعلی هاشمی از بابل مقام اول بخش فیلم را برای فیلم  روز دهم  به خود اختصاص داد، مهدی وحیدی از ساری برای فیلم من و نرگس دوم شد و مقام سوم هم به سعید نجاتی برای فیلم  بی بی  رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.