×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس شورای اسلامی شهر آمل خبرداد؛تخصیص زمین جهت احداث کتابخانه مرکزی

رئیس شورای اسلامی شهر آمل از تخصیص ۱۰۰۰ متر مربع زمین جهت احداث کتابخانه مرکزی خبرداد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه کتابخانه عمومی منبع مهمی برای افزایش سطح اگاهی مردم است و شورا و شهرداری تا جایی که منع قانونی وجود نداشته باشد آماده هرگونه مساعدت و همکاری در جهت ترویج کتابخوانی می باشد گفت : این جلسه به منظور ارائه راهکار مناسب جهت احداث کتابخانه مرکزی شهر آمل می باشد و امیدوارم بتوانیم با همکاری و همفکری هم اتفاق خوبی را رقم بزنیم و جامعه را بیش از پیش به سمت کتابخوانی سوق دهیم .

وی با بیان اینکه امیدوارم در شهر عالم پرور آمل فرهنگ کتابخوانی نهادینه شود افزود : کتابخانه شهیدان عباس زاده با مساحت ۵۰۰ متر مربع که بسیار قدیمی می باشد در شان شهر آمل نیست و با وجود اینکه هر ساله نیم درصد از بودجه عمرانی شهرداری به کتابخانه های عمومی اختصاص می یابد و سال گذشته مقدار آن حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده چند سالی است که هیچ اتفاقی صورت نگرفته و امیدوارم با همت و مساعدت اعضای شورا اتفاق خوبی بیفتد .

خسرو ابراهیم زاده عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه عمومی دغدغه ما و کلیه شهروندان می باشد و شورا و شهرداری برای احداث کتابخانه مرکزی همراه است گفت : در دوره چهارم شورا در این خصوص چندین جلسه برگزار کردیم ولی متاسفانه به دلیل موانع قانونی راهکاری وجود نداشت و واگذاری زمین در حال حاضر نیز امکانش نیست و باید مالکیت زمین به نام شهرداری باشد یا راهی بتوان پیدا کرد تا با مکان فعلی کتابخانه شهیدان عباس زاده تهاتر گردد .

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل گفت : اراضی درون شهری که مالکیت آن با شهرداری باشد با حفظ مالکیت شهرداری و حق انتفاع با کتابخانه عمومی قابل واگذاری است .

وی ادامه داد : در هسته مرکزی شهر، شهرداری زمینی که قابل بهره برداری کتابخانه عمومی باشد ندارد فقط در محوطه پارک دهکده طلایی که مالکیت آن با آب منطقه ای استان می باشد و شهرداری فقط حق انتفاع آن را دارد با پیگیری های فرمانداری ویژه و هماهنگی با آب منطقه ای استان می توان ۱۰۰۰ متر از آن را صورتجلسه و برای این امر واگذار کرد .

مجید صادقی راد رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان آمل ضمن ارائه گزارش از عملکرد این مجموعه در شهرستان بیان کرد : کتابخانه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که تمامی اقشار جامعه از آن استفاده می کنند و پرکردن اوقات فراغت و گسترش فرهنگ کتابخوانی از وظایف کتابخانه عمومی می باشد .

وی افزود : شهرستان آمل دارای ۷ کتابخانه عمومی است که ۳ کتابخانه در داخل شهر و بزرگترین آنها کتابخانه شهیدان عباس زاده می باشد که ۵۰ درصد فضای شهرستان به آن اختصاص دارد و تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود ۱۰ هزار و ۴۶۳ عضو داشته است .

در پایان این جلسه موضوع فوق مصوب شد و با پیشنهاد محمد محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل مقرر شد کتابخانه عمومی نسبت به تعریض کتابخانه شهیدان عباس زاده ( خیابان روبروی بیمارستان ۱۷ شهریور آمل ) اقدام نماید و همچنین هزینه ساخت کتابخانه مرکزی شهر از بودجه ملی تامین و نیم درصد بودجه عمرانی شهرداری که سالانه به کتابخانه عمومی اختصاص می یابد برای تجهیز آن مورد استفاده قرار گیرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.