×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از خانه هلال مدیریت بحران روستایی در سنگچال آمل

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: بیست و ششمین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی این شهرستان در روستای سنگچال بخش امامزاده عبدالله آمل به بهره برداری رسید.

کرات آملی؛بیست و ششمین خانه هلال و مدیریت بحران روستایی این شهرستان همزمان با نهمین روز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه گذشته با حضور مسؤولان در منطقه کوهستانی روستای سنگچال بخش امامزاده عبدالله به بهره برداری رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل در این مراسم اظهار کرد: خانه هلال و مدیریت بحران روستایی از مهمترین ابتکارات در سال های گذشته بود که این بار در روستای سنگچال همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

جمشید نیکزاد، افزود: روستای سنگچال از مناطق کوهستانی و صعب العبور است که هدف از راه اندازی این خانههای هلال برای بالا بردن فرهنگ ایمنی و تاب آوری مردم مناطق روستایی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: آموزش های امداد و کمک های اولیه، برگزاری مانورهای امدادی و دوره های آموزشی در مناطق روستایی که از طریق خانه های هلال روستایی برپا می شود تأثیر بسیار زیادی در تاب آوری مردم زمان حوادث و بحران ها دارد.

نیک زاد با اعلام اینکه با فراگیری دوره های آموزشی در قالب تیم های امدادی خانه های هلال، اعضای خانه های هلال در هر زمان که به هر دلیلی اتفاقی برای مردم روستا بیافتد خودشان وارد میدان می شوند و قبل از رسیدن تیم های امدادی می توانند امدادرسانی را انجام دهند، متذکر شد: استان مازندران و شهرستان آمل با توجه به قرار داشتن بر روی کمربند زلزله البرز مرکزی نیازمند خانه های هلال در مناطق روستایی و کوهستانی است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه و ضرورت خانه هلال در روستای سنگچال، بیان کرد: به دلیل سابقه حادثه خیزی در منطقه سنگچال با زلزله معروف ۱۱ تیر ماه سال ۱۳۳۶ که افراد زیادی در این حادثه دلخراش جان باختند این نیاز احساس می شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل بیان کرد: فاصله زیاد با اماکن شهری، لزوم برگزاری مانور و آموزش با توجه به وظیفه هلال احمر در ایام قبل از وقوع حادثه از دیگر اهداف احداث خانه هلال بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.