×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بسته شدن پرونده مارکسیسم در ایران برای همیشه با خلق مردمی حماسه ۶ بهمن سال ۶۰ آمل

 معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل با اشره به خود جوش بودن حضور مردم در حماسه ششم بهمن سال ۶۰ گفت: مردم آمل با خلق حماسه ششم بهمن بدون سازماندهی دولتی با فطرت پاک مقابل کمونیست ها ،طومار کمونیسم را برچیدند.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،ذات الله زارعی در نشست خبری هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در تاریخ پرافتخار و زرین شهرستان آمل خلق حماسه ششم بهمن است.

وی با بیان اینکه آملی ها در زمستان سرد و سوزان سال ۱۳۶۰ حماسه ای خلق کردند که نه تنها در تاریخ شمال کشور بلکه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و اثرگذار بوده است،افزود: بدخواهان نظام اسلامی و انقلاب در ارزیابی خود غلط کردند و پیش خود فکر کردند که با ورود به شهر آمل مردم با آنها همراه خواهند شد و با توجه به شرایط ویژه استراتژیکی این شهرستان، با در اختیار گرفتن آمل می توانند به مازندران، شمال کشور و پایتخت احاطه پیدا کنند ولی چنان سیلی محکمی از مردان و زنان آملی خوردند که تاریخ به خود ندیده است.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه آمل همیشه محل هجمه ها از قبل پیروزی انقلاب اسلامی با وجود گروه های چپ بوده که با حضور در بین مردم دست به ترغیب و تشویق آنها به سوی افکار و عقاید خود می کردند، بیان کرد: در سال های اخیر تاکنون هم انواع هجمه های فرهنگی دشمنان نسبت به مردم آمل زیاد شده زیرا آمل قلب تپنده در شمال کشور است و مردم آن در هر برهه از تاریخ محکم ایستادند.

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: امید داریم در سال های آینده کنگره ملی و ستاد کشوری گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن ارتقا پیدا کند، هرچند حماسه اسلامی ششم بهمن محوری ترین برنامه شهرستان است و برنامه های این رویداد بزرگ به صورت هفته گرامیداشت حماسه اسلامی مردم آمل برگزار می شود.

همچنین رییس ستاد مردمی حماسه ششم بهمن آمل در این جلسه گفت:برنامه حماسه ششم بهمن امسال براساس مصوبات گذشته استاندار مازندران به عنوان رئیس ستاد گرامیداشت برگزار می شود همچنین دو جلسه ستاد استانی در ساری و شهرستان آمل برپا شده و پیگیری مصوبات جلسات انجام شد.

علی امانی با اشاره به اینکه ستاد شهرستانی حماسه ششم بهمن هم در کنار ستاد استانی برگزار می شود، یادآور شد: امسال برای نخستین بار از ۱۵۰ نفر از خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان حماسه ششم بهمن و جنگل با حضور استاندار مازندران، معاونان استاندار، مدیران کل و مسؤولان ستادی دیدار صمیمانه داریم.

وی با بیان اینکه در راستای ماندگاری، حفظ و نشر حماسه سازان ششم بهمن باید به سمت ایجاد آثار و انجام کارهای ماندگار برویم، ادامه داد: ساخت سریال فاخر ۴۰ قسمتی حماسه بهمن سال ۱۳۶۰ به سیما فیلم واگذار شده و عوامل تولید مشخص شد، همچنین در این زمینه حدود ۱۰ هزار سند تقدیم سیما فیلم شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این سریال در نظر گرفته شد همچنین انتظار داریم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان صدا و سیما هم اعتبارات خوبی لحاظ کنند.

امانی تصریح کرد: حماسه ای که مردم آمل برای پایداری نظام نوپای جمهوری اسلامی در مواجهه با گروهک کمونیست خلق کردند، باید توسط راویان حماسه تبیین و به عنوان یک الگوی موفق مقاومت وافتخار این شهر به نسل کودک، نوجوان و آینده این شهرستان، استان و کشور مطرح شود.

لازم به ذکر است در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ عده‌ای منافق از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.

در آن واقعه تاریخی و حماسی که هرساله درهفته نخست بهمن ماه درشهرآمل با برگزاری ویژه برنامه‌هایی گرامی داشته می‌شود، ۴۱ نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.