×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید رییس شورای اسلامی شهر آمل بر حل مساله زباله در سطح ملی

رییس شورای شهر آمل:در امر زباله بارها گفته شد که این یک مساله ملی است و شورای شهر و یا استاندار مازندران نمی‌تواند این معضل را حل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،احمد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آمل با اعلام خبر بالا افزود:افزود: همانطور که برای ساخت کارخانه زباله‌سوز بالغ بر ۱۶ میلیون یورو اختصاص دادند و ۱۵ شرکت سرمایه‌گذار پایه‌کار آمدند اما همچنان این پروژه بلاتکلیف مانده و با تاکید بر جابجایی زباله عمارت و تسریع در ساخت سد هراز مطمئنا بدون مشارکت وزارت کشور و نیرو اتفاق خاصی در بحث زباله نمی‌افتد.

وی ادامه داد:چندین استاندار آمدند و گفتند که ماموریت اصلی ما حل معضل زباله مازندران است اما متاسفانه دو پروژه یکی در نوشهر و یکی در ساری شروع کردند که نوشهر افتتاح شده و ظرفیت آن کامل نیست و ناقص کار می کند و ساری هم با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی تعطیل است و هنوز به بهره برداری نرسیده است .

رئیس شورای شهر آمل با اشاره به وضعیت عملکرد شورا طی دو سال و نیم گذشته از فعالیت این دوره شورا عنوان کرد: از همان ابتدا توافق اعضای شورا بر عدالت‌محوری و توجه بر مناطق محروم و توجه بر سه اصل قانون‌گذاری، تصویب مصوبات و نظارت بر بودجه بوده است.

محمدی با اعلام اینکه متاسفانه طی این مدت آنچه بر مبنی توافقات اعضای شورا با شهردار از انتخاب وی بوده صورت نگرفته است، گفت: در زمان انتخاب شهردار، شرط بر اجرای ۲۶ بند بوده که از زمان حضور شهردار تاکنون بیشتر از شش بند از اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر آمل اتفاقی نیافتاد و این باعث نارضایتی برخی از اعضای شورای شهر شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه بسترسازی رودخانه هراز بیان کرد: آمل در اجرای طرح دیوارسازی رودخانه هراز به منظور برداشت و لایروبی با شرکت آب منطقه‌ای مازندران طی توافقنامه‌ای مطالبه‌گری دارد اما این شرکت با حکم دیوان عدالت و محاسبات شهرداری را منع کرد و این باعث متوقف شدن ادامه کار بسترسازی رودخانه هراز شده است در حالی‌که لایروبی بسیار مهم و از سیلاب جلوگیری می‌شود.

در ادامه این جلسه نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه من خودم را خجالت زده جامعه کارگری و مردم این شهر می دانم افزود : طرحی که بنده در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی شهر ارائه دادم ۲ سال پشت سر هم در شورا مصوب شد ولی شهرداری عملا کاری انجام نداد و بوروکراسی پیچیده اداری در شهرداری مسبب این امر شد .

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ایستگاه کار با پیگیری های زیاد در دست اقدام می باشد اذعان داشت : در طرح های شهری نقاشی زیاد دیدیم، کار باید عملیاتی باشد، سرمایه گذاران زیادی برای همکاری اعلام آمادگی کردند اما همه فرار کردند . مکاری ادامه داد : مهمترین چالش عقب افتادن کارهای شهرداری مربوط به قوانین پیمانکار می باشد و تا حذف پیمانکار در شهرداری صورت نگیرد کاری پیش نخواهد رفت .

همچنین ابراهیم محمدپور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل نیز در این نشست با ابراز نارضایتی از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری عنوان کرد: هر یک از برنامه‌های شهری با رویکرد شورای شهر پیش نمی‌رود و آنچه مدنظر خودشان است به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام پروژه‌های عمرانی شهری بایکوت مانده، گفت: یک‌بار با طرح سوال، شهردار مورد استیضاح اعضای شورای شهر قرار گرفتند و با وجود آگاهی اعضای از عملکرد ضعیف وی باز رای بر موافقت ماندن شهردار دادند.

محمدپور با تاکید براینکه امروز مشکل اصلی در شورا در امر مدیریت شهرداری است، اظهار داشت: مطمئنا مردم خواسته‌شان مطالبه‌گری از هر یک اعضای شورا است و همه ما در این مسند موظف بر اجرای خواسته‌های آنها هستیم.

علیرضا ایراندوست هم در این نشست درخصوص اجرای طرح ساماندهی رودخانه هراز در این شهر اشاره کرد و گفت: مسیر عبوری رودخانه کبیرهراز که از دامنه‌های کوه دماوند سرچشمه و تا ساحل دریای محمودآباد منتهی می‌شود، به طول ۸ کیلومتر از وسط شهر آمل می‌گذرد و این یک مزیت و نعمتی است که در استان‌های شمالی و حتی کشور با توجه به پرآب بودن آن بی‌سابقه است ولی متاسفانه در حال حاضر این شهر از نقمت آن بهره می‌برد.

وی افزود: سیاست شورای شهرآمل چه در گذشته و چه در دوره ششم بر این بوده تا ساماندهی این رودخانه در این شهرانجام شود و به همین منظور دیواره سازی بخشی از رودخانه از پل میربزرگ تا پل چهارم در فاز نخست انجام شد و با پیگیری این دوره از شورا دیواره سازی بخشی دیگر و پارک مینیاتوری درهمین مسیر انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهرآمل ادامه داد: بخشی دیگر از مسیراجرای این طرح هشت کیلومتری، از پل میربزرگ تا کمربندی هراز در فاز دیگر به طول ۴.۵ کیلومتر تفاهم نامه‌ای با آب منطقه‌ای، شورای شهر و شهرداری آمل به امضا رسیده و در حال نهایی شدن است.

ایراندوست با اشاره به اینکه برای اجرای برخی طرح‌های کلان در حوزه شهری، به همراهی وهمکاری بیشتر مدیران در سطح شهرستانی و استانی نیاز است تا با هم افزایی با مجموعه شورای شهر و شهرداری به نفع مردم عملیاتی شود، تصریح کرد:اگر به معنای واقعی مسئولان استانی و شهری برای اجرای طرح‌ها درکنار مدیریت شهری باشند، قطعا کارها بهتر انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.