×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 مدیر کل ارشاد مازندران تاکید کرد؛ماندگاری و نهادینه شدن موضوعات با استفاده درست از ابزار هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:استفاده از ابزار هنر باعث ماندگاری و نهادینه شدن موضوعات در جامعه می‌شود البته باید سعی کرد از ابزار هنر به درستی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛احسان آهنگردر مراسم رونمایی از پوسترششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی،درمحل دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل افزود:محبت و علاقه به امام سوم شیعیان باعث گردهم آمدن و تجمع مسلمانان جهان شده است و این روزها شاهد کاروان پیاده چندین میلیونی اربعین هستیم که جاذبه امام حسین(ع) باعث این شگفتی در عالم هستی شده است.

وی ادامه داد: برگزار کنندگان جشنواره نباید تنها به جمع آوری آثار و انتخاب و معرفی آثار برتر اکتفا کنند، بلکه به نظرم رسالت اصلی چنین جشنواره‌هایی تازه پس از برگزاری آن شروع می‌شود و آن هم بازنشر آثار برتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا آثار دریافتی در دبیرخانه جشنواره های فرهنگی مانند اشکواره حسینی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا از طریق مطالعه آن‌ها تاثیرات لازم بر زندگی و اعتقادات مردم دیده شود.

آهنگر، با بیان اینکه اشکواره حسینی با دو ویژگی منحصربه فرد خود ازجمله اتصال به عاشورا و نگاه مسئولان برگزارکننده درسطح شهرستان آمل باعث ماندگاری آن شده است، گفت: خوشبختانه اهتمام جدی که در شهرستان آمل با توجه به سابقه وپیشینه تاریخی آن وجود دارد، هر سال بهتر از سال قبل از آن درحال برگزاری است.

وی همچنین از اشکواره حسینی به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های حوزه فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت: ترویج دستاورد‌های ارزشمند و درس آموز محرم و قیام کربلا در حوزه هنری با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه استکبار در نفوذ فرهنگی علیه مسلمان به خصوص ایران اسلامی، خلأ این برنامه‌های فاخر احساس می‌شد.

در ادامه این مراسم رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: تاکنون حدود ۶ هزار اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی از سراسر کشور به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.

حسین جوادی افزود: آثار دریافتی از حدود ۳ هزار هنرمند در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال شد.

او بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر و داستان بیان کرد و گفت: یکی از نکات برجسته این دوره ارسال بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ اثرمحتوایی بخش کودک ونوجوان دربخش‌های مختلف بوده که ازاین تعداد بیش از ۲۰۰ اثر به دور دوم راه پیدا کرده است.

جوادی، با بیان اینکه ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی روز‌های ۱۶ تا ۲۷ شهریوراعلام کرد وگفت: با توجه استقبال خوب هنرمندان برای شرکت دراین اشکواره، زمان ارسال اثار به دبیرخانه تا دهم شهریورماه تمدید شد.

رییس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با اشاره به اینکه با هماهنگی وپیگیری‌هایی که با سازمان فرهنگ وارتباطات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با رایزن‌های فرهنگی برخی کشور‌ها برای حضور علاقمندان شرکت کننده از کشور‌های مختلف شده است، گفت: درسال گذشته آثاری از هنرمندان ۵ کشور سوریه، امارات، فرانسه وآفریقای جنوبی وترکیه دریافت شده وپیش بینی می‌شود، امسال نیز ازهمین کشور‌ها اثربه دبیرخانه جشنواره تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار دریافت شود.

جوادی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.