×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میزبانی آمل ؛ پایتخت علویان از جشن بین المللی غدیر

امام جمعه آمل:جشن بین المللی غدیر در پایتخت علویان از ۱۵ تیر امسال به مدت دو روز همزمان با دهه امامت و ولایت در این شهرستان برگزار می شود.

کرات آملی/حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:غدیر جایگاه والا و ارزنده ای در بین مسلمانان دارد و رسانه ها به عنوان بازوان پرتوان و اثرگذار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می توانند بسیار مفید واقع شوند.

وی با اعلام اینکه باید برای حفظ، احیا و معرفی بیش از پیش غدیر در دنیا تمام توان و همت خود را به کار ببندیم، یادآور شد: آمل به عنوان پایتخت علویان در اقدامی نوین میزبان بزرگترین جشن بین المللی غدیر در این شهرستان است و برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت به همراه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، مذهبی، هنری، علمی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه در غرفه های عید غدیر بخش های مختلف فرهنگی، خدمات عمومی، فرهنگی، ویزیت رایگان و سنجش سلامت، گروه های ورزشی و معرفی قهرمانان ملی و بین المللی، اصناف و بازاریان و غرفه رسانه و خبر تدارک دیده شده است، افزود: برای ترویج حجاب و عفاف توزیع کالاهای فرهنگی و چادر به بانوان اهدا می شود همچنین غرفه برگزاری آئین عقد و غرفه معرفی توانمندی و دستاوردهای اخیر نیروی دریایی و غرفه علمی و پژوهشی از دیگر برنامه ها است.

یعقوبیان با اعلام اینکه در آئین افتتاح این جشن بزرگ پرچم امیرالمؤمنین(ع) و در کنار آن پرچم کشورهای حاضر در این رویداد بین المللی به اهتزار در می آید، گفت: باید هر سال مراسم غدیرخم پرشورتر و بانشاط تر از گذشته برگزار شود.

امام جمعه آمل با اشاره به پخت کیک ۲۰ متری برای یک هزار نفر و کباب ۲۰۰ متری برای دو شب، ادامه داد: در مسابقه کتابخوانی با توزیع بیش از یک هزار کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر به قلم محمدباقر انصاری همدانی تعداد ۲۰ سؤوال از سوی مؤلف در نظر گرفته شده است و به افراد برگزیده جوایز ارزشمند اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه متهم هستیم که در جهت نشاط مردم گام برنمی داریم و اقدامی انجام نمی دهیم، یادآور شد: در مباحث روانشناختی یکی از مهمترین شاخصه های نشاط، سرور و شادابی اجتماعی کشورها بحث همبستگی است و این همبستگی عظیم در ایام محرم در دل عزداری و سیاه پوش شدن شکل می گیرد، زیرا اشک ما در محرم برای پیوند هدف است و گریه برای اهل بیت (ع)فرسایش و فرسودگی نمی آورد.

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: اشک در محرم نشانه بهجت قلبی به امام حسین(ع) است و برپایی اعیاد غدیر و قربان برای ایجاد و تقویت همبستگی بین مردم است.

وی بیان کرد: برنامه های دینی همانند جشن بعثت معنوی، غدیر امامت و ولایت، نیمه شعبان مهدوی، دهه کرامت و عاشورای حسینی ریشه در سرشت ما دارد و باعث ایجاد همبستگی می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.