×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر علوم در آمل خبرداد؛اعتبارپنجاه هزارمیلیارد ریالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزش عالی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:با تامین اعتبااری بالغ بر پنجاه هزار میلیارد ریال که برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام آموزش عالی کشور در نظر گرفته شده است،طی سه سال آینده شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛محمدعلی زلفی گل در افتتاح پردیس دانشگاه و ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش عالی در کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرد، افزود: این افتخارات و توانمندی ها نتیجه ایثار، گذشت، اخلاص و دلیرمردی های شهدای پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حریم ولایت، مدافعان حرم اهل بیت، شهدای سلامت و امنیت است.

محمدعلی زلفی‌گل با اعلام خبراختصاص بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در روند ساخت طرح‌های نیمه کاره آموزشی در سراسر کشور همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهوری افزود:: این اعتبارها برای طرح‌های نیمه کاره آموزشی که پیشرفت آن‌ها بیش از ۵۰ درصد باشد، اختصاص داده خواهد شد تا حداقل دو تا سه سال آینده بیشتر این طرح‌ها افتتاح شود.

وی افزود: درسفرهای استانی حتی برای آموزشکده های فنی و حرفه‌ای نیز اعتبارهایی اختصاص داده شده تا به واسطه آموزش‌های مهارت محور دراین آموزشکده‌ها، طرح‌های نیمه تمام و تجهیزات آنها تکمیل شود.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه مازندران در دو بعد امنیت و سلامت بسیار نقش آفرین است، خاطرنشان کرد: این استان سبز شمال کشور در تولیدات غذایی باعث ایجاد امنیت غذایی شده و در نعمت سلامتی نیز نقش آفرین است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سلامت شامل سلامتی جسم، روحی، روانی، معنوی، اجتماعی و عاطفی است، ادامه داد: مازندران در زمینه سلامت مواد غذایی با تولیدات مرکبات، برنج و انواع مواد خوراکی در سلامتی جامعه نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید همیشه قدردان زحمات بزرگانی باشیم که برای مان زحمات فراوان کشیدند، بیان کرد: خیران نیک اندیش بازوان قدرتمند و کارساز حوزه علم و فناوری هستند و همیشه دست خیر داشتن فقط در زمینه مالی و پول نیست بلکه با افراد بیان، اندیشه، تفکر، معنویات اجتماعی و فرهنگی دست به خیر می زنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه برای تجهیز دانشگاه‌های مازندران مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تجهیز دانشگاه‌های مستقر در مازندران اعتباراتی را برای تعمیرات و تجهیزات در نظر گرفتیم که تا پایان سال بخش دوم آن اختصاص می‌یابد و امیدواریم بتوانیم در تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مازندران مؤثر باشد.

زلفی‌گل با اعلام اینکه خیران از مال خود برای رفاه و آسایش دیگران گذشته و هزینه می‌کنند، یادآور شد: کار خیر پاداش و افزایش چندین برابری دارد هر چند معتقدم افراد می‌توانند با گفتار، کردار، رفتار، بیان، قلم و عمل کار خیر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دانا به کسی گفته می‌شود که هم علم و هم عقل داشته باشد، بیان کرد: علم هنر حل مشکل، رفع بحران و باز کردن گره است البته عقل پیشگیری لازم انجام می‌دهد تا با برنامه ریزی کاری انجام دهیم که کمترین مشکل داشته باشد.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه طی بازدیدهای متعدد در این مکان آسیب‌شناسی کامل جهت تکمیل و تسریع دانشگاه انجام شد،اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم و ورود خیرین ساخت این مجموعه آموزشی دستور کار قرار گرفته است.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه تمام تلاش جهت تخصیص اعتبار کامل انجام شد تا خرید زمین و ساخت پروژه هر چه سریعتر انجام شود، گفت: مردم، اساتید و دانشجویان از مسئولان انتظار دارند تا چنین پروژه‌هایی زودتر به اتمام برسد و دانشگاه پردیس و دامپزشکی نیز بسنده نشود و حتی دانشکده فنی و حرفه‌ای علامه حسن‌زاده آملی تبدیل به دانشگاه دولتی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات در مجلس عنوان کرد: تلاش شد تا استقلال کامل این دانشگاه ازپردیس گرفته شود و در صحن علنی نام این دانشگاه به همراه ۶۰ دانشگاه دیگر عنوان شده تا به طور مستقل در مورد امور مالی ورود یابند؛ همچنین تلاش شد تا زمینه برگزاری کلاس‌های غیرحضوری نیز انجام شود.

روح‌الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه آمل با واقعه بسیار مهم آن شناخته شده همه مردم انقلابی ایران است، عنوان کرد: در همه مقاطع بزرگ انقلاب کار بزرگی از سوی مردم این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این واقعه مهم قدمت تاریخی و پیشینه علمی و شیعی آن مطرح شده است، افزود: در دفاع مقدس نیز مردم آمل حضور پرشوری داشتند و بیشترین آزاده استان به این شهرستان اختصاص یافته است.

سلگی با تاکید براینکه امروز آمل در ریل توسعه و پیشرفت مناسبی قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال است این روند پیشرفت با برگزاری همایش‌هایی چون فرصت‌های سرمایه‌گذاری ادامه داشته باشد.

معاون استاندار مازندران مطرح کرد: دانشگاه نقش فرایندی در حوزه علم با اقتصاد کشور دارد و در رفع مشکلات داخلی که برخی بدنبال دامن زدن این مشکلات هستند، دانشگاه نقش مهمی دارند.

همچنین حجت ‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان در این مراسم گفت: وقف در زمینه‌های دانشگاه‌ها و تحصیل، ازدواج، اشتغال و تامین مسکن جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد، لذا واقفان باید به سمت نیات جدید وقف هدایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه وقف آینده جامعه را تامین می‌کند و در بسیاری از موارد موجب اشتغال می‌شود، تصریح کرد: باید فرهنگ وقف و مصارف جدید آن را در جامعه تبیین و احیا کرد تا شاهد گسترش فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف و به روز شدن آن با توجه به نیازهای جامعه باشیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه دانشگاه‌ها محل تولید و پرورش انسان است و انسان باید به تعالی هدایت شود، اضافه کرد: مسیر و رسالت دانشگاه‌ها بر محور تربیت و هدایت جوانان تحصیل کرده و انقلابی بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام یعقوبیان از وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تسریع در ساخت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل را خواستار شد و افزود: دانشجویان به عنوان امانت در اختیار نظام علمی و آموزشی کشور هستند که باید هم فکر و هم قلب‌شان به درستی پرورش و  تغذیه شود.

اکبر حاجی‌زاده رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل نیز با بیان اینکه کلنگ پردیس در چهار فاز در سال ۹۴ بر زمین زده شد، بیان کرد: این دانشکده در زمینی به مساحت ۲۷هزار مترمربع وبا زیربنای ۴۸۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شد.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز این دانشکده در مجموع حدود ۵۳ میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی و وزارت علوم و نیز مشارکت خیرین شهرستانی هزینه شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه با ساخت و تجهیز این دانشکده برای ۵۰۰ دانشجوی رشته‌های دامپزشکی از فضای مناسب آموزشی و آزمایشگاهی مجهز و استاندارد بهره‌مند شدند، گفت: برای ساخت خوابگاه دانشگاه نیز در اجرای تسریع در بررسی ماده ۲۳ طی سفر ریاست جمهوری این خوابگاه ردیف اعتبار بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان اختصاص یافته که با امسال ۲۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همچنین به جایگاه علمی این دانشگاه درآخرین رتبه بندی دانشگاه‌های کشوری اشاره کرد و گفت: براساس ۳ رده بندی که دانشگاه‌های بالای ۴۰ سال، دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال و کمتر از ۲۰ سال ارزیابی شدند، که دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در میان ۲۸ دانشگاه با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رتبه پنجم قرار گرفت.

حاجی زاده اضافه کرد: این دانشگاه همچنین براساس شاخص‌های مقاله‌های علمی و اعضای هیات علمی درمیان ۲۸ دانشگاه دولتی با قدمت کمتر از ۲۰ سال در رده نخست قرار گرفت.

لازم به ذکر است محمدعلی زلفی‌گل چهارشنبه با همراهی فرماندار شهرستان آمل و حاجی‌پور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دانشکده دامپزشکی و پردیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل را افتتاح کرد.

این دانشکده با مشارکت ۵۰ درصدی خانواده خیّر نیک اندیش مرحومه زهرا تفضیلی ساخته شده است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح این طرح از خانواده این خیّر نیک‌اندیش و همه افرادی که در تکمیل این طرح نقش داشتند، قدردانی کرد.

پردیس و دانشکده دامپزشکی در زمینی به مساحت ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع با چهار هزار و ۷۶۴ مترمربع زیربنا و در پنج طبقه، با هزینه‌ای افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال و با امکاناتی چون هشت کلاس، ۱۲ آزمایشگاه و اتاق اساتید ساخته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.