×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف جسد کوهنوردی ناشناس در ارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از انتقال بقایای جسد کوهنوردی ناشناس از دره یخار قله دماوند خبر داد.

کرات آملی/جمشید نیکزاد در تشریح عملیات تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر آمل گفت: ۲۹ آبان امسال تیم امدادی پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با ترکیب” جواد چراغی، محمد براری و داود لشکری” با هدف دسترسی و انتقال جسد کوهنوردی در ارتفاع ۴۶۵۰ دره یخار از مسیر معدن ملار به منطقه پهن کوه صعود و اقدام به شب مانی کردند.

رییس جمعیت هلال احمرآمل افزود: در روز دوم تیم امدادی جنعیت هبال احمر آمل به همراه توگو (سگ جستجو) اقدام به صعود کرده و در ساعت ۱۶:۳۰ عصر به حدود مختصات مورد نظر رسیدند.

او ادامه داد: با توجه به ریزش بهمن روز‌های قبل که کل منطقه از برف پوشیده شده بود، جستجو در منطقه به فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و با تلاش زیاد در کولاک شدید موفق به خارج کردن بقایای جسد این کوهنورد شدند.

نیکزاد گفت: نجاتگران این جمعیت پس از تثبیت جسد کوهنورد، در تاریکی هوا اقدام به فرود از منطقه” یخار ” قله دماوند کرده و حوالی ساعت ۹ شب از این دره خارج و به محل کمپ رسیدند.

رییس جمعیت هلال احمرآمل افزود: نجاتگران در روز سوم عملیات و در بارش برف اقدام به جمع آوری تجهیزات و بازگشت به روستای اهرینه کرده و بقایای جسد کشف شده جهت تعیین هویت و اقدامات بعدی تحویل نیروی انتظامی پاسگاه رینه شد.

او گفت: هنوز به طور دقیق هویت فرد پیدا شده شناسایی نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.