×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کوچ سالک اربعین وعلامه ذوالفنون به سوی خانه ابدی بر فراز دستان مردم ولایتمدار آمل

مراسم تشییع پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی با حضور باشکوه مردم ولایتمدار استان مازندران و عاشقان حسینی در آمل برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،از صبح امروز خیابان‌های منتهی به میدان ۱۷ شهریور آمل مملو از حضور مردم از نقاط مختلف استان مازندران است تا در مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده‌آملی شرکت کنند.

ارادتمندان و مریدان علامه حسن‌زاده آملی با در دست داشتن تصاویر حضرت علامه در غم ازدست دادن این عالم جلیل‌القدر اشک ماتم می‌ریزند.

شهروندان آملی با ناله‌های خود از علامه حسن‌زاده به‌عنوان آبروی شهر و برکت الهی برای دیار علویان نام می‌برند.

جمعی از مسئولان کشوری و لشکری از جمله علی لاریجانی و سردار غیب‌پرور نیز در مراسم تشییع پیکر علامه حسن زاده آملی حضور دارند.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی در این مراسم اظهارداشت:اربعین از نشانه‌های ایمان، تقوا و عمل صالح است و مردم آمل در روز اربعین سرور و سالار شهیدان، زانوی غم را در بغل گرفتند وبا ارتحال عالم ربانی که با عمل خود دین و اخلاق را معرفی کرد، وداع می‌کنند.

وی تقوا و ساده زیستی و مردمی بودن را از ویژگی‌های علامه حسن زاده دانست و ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت و افزود: این عالم ربانی آن قدر به اهل بیت علاقمند بود که مزد و پاداش خود را همزمان با اربعین گرفت و روی دستان عزداران اربعین تشییع می‌شود.

وی گفت: علامه حسن زاده علاقه زیادی به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) داشت.

در ادامه آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: جهان اسلام امروز عزادار است و قلب ما با رفتن حضرت علامه برای همیشه دردمند شده است.

وی افزود: اگر فلسفه شهادت در زیارت اربعین نجات از جهالت و هدایت از گمراهی است علما روشنگر و هدایتگر هستند؛ ایشان ده‌ها سال خاک کلاس و درس خوردند و دود چراغ دیدند تا با مردمداری، ساده‌زیستی و نفوذ در بین مردم هدایتگری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مواضع انقلابی‌گری و بعد مبارزه با ظلم و ستم از دیگر موارد علمی،دینی معرفتی علامه حسن‌زاده آملی بوده است، اضافه کرد: رهبر انقلاب ایشان را چشمه معرفت می‌دانند که این مسئله نشان دهنده عمق ارتباط این دو بزرگوار است که باید از این مسئله درس بگیریم و فضای انقلابی را معرفی کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه امروز آمل میزبان عاشقان اهل بیت از سراسر کشور است، تصریح کرد: مواضع انقلابی ایشان بسیار ارزشمند است و روحانیت انقلابی نباید بگذارد فضا به سمت روحانی‌نماها برود.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه مردم ولایت‌مدار و خانواده شهدا و ایثارگران نباید بگذارند فضا را افرادی تصاحب کنند که فقط ادعا دارند و دم از اسلام می زنند، خاطرنشان کرد: مازندران و آمل انقلابی بوده و هست و خواهد ماند.

قرار است پیکر مطهر علامه حسن زاده به زادگاهش روستای ایرا از توابع بخش لاریجان منتقل شود و آرام گیرد و این روستا میعادگاه عاشقان و شیفتگان خواهد شد. به دلیل ازدحام جمعیت و فضای محدود، ستاد ارتحال علامه حسن زاده آملی از شرکت کنندگان در مراسم خواستند تا به سمت روستا حرکت نکنند.

طبق تصمیم ستاد ارتحال از ورود شهروندان به روستای ایرا جلوگیری می‌شود و آئین خاکسپاری با حضور خانواده، اقوام و برخی مسئولان برگزار می‌شود.

پیکر علامه ذوالفنون علامه حسن زاده آملی به دلیل ازدحام جمعیت به صورت هوایی و از طریق بالگرد به روستای ایرا منتقل می‌شود و از دقایقی قبل بالگرد در حوالی مکان مراسم تشییع مستقر شده است.

لازم به ذکر است شب گذشته 4 مهرماه 1400 مقام معظم رهبری بر پیکر علامه حسن زاده آملی نمار میت را اقامه نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.