×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید نماینده مردم آمل در مجلس بر عزم ملی برای حل معضل زباله شهرستان

نماینده مردم آمل درمجلس، ضمن انتقاد ازعدم پیگیری و بحرانی شدن موضوع پسماند زباله در این شهرستان بعد ازگذشت بیش از دو دهه ،راه حل این موضوع را نیازمند ایجاد وحدت و وفاق ملی عنوان کرد.

کرات آملی،رضا حاجی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان آمل گفت:اولویت نخست کاری ما بحث زباله در شهرستان آمل بود زیرا پسماند از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و خطر بسیار بزرگ و تهدیدکننده سلامت در حال و آینده خواهد بود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه زباله باید در برنامه‌ریزی درازمدت و استراتژیک امکان‌سنجی می‌شد، افزود: باید به این سؤوالات پاسخ داده شود که چرا سد هراز در کنار کوهی از زباله منطقه عمارت مصوب شده و حتی در مصوبه وزارت نیرو باید قبل آبگیری، عمارت کاملا تخلیه شود ولی چگونه و به چه صورت جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه دراین سال‌ها مکان‌های مختلفی ازجمله منال، پاساکش، سنگ چالک و چند مکان دیگر پیشنهاد و متأسفانه با سنگ اندازی ومخالفت های کوته فکرانه و سلیقه‌ای اصل داستان که مدیریت پسماند شهرستان بوده است، به فراموشی سپرده شد، از بین سه گزینه دشت منال، پاساکش و سنگ چالک، دو مکان پاساکش و سنگ چالک به لحاظ نزدیکی و فاصله کم با رودخانه هراز و انتقال شیرابه ونفوذ آن از نظر محیط زیستی و نزدیکی به جاده هراز و چهره نازیبایی که ایجاد می‌کرد، از مرحله انتخاب بعد از سال‌ها خارج شد.

وی درخصوص مکان مورد پیشنهادی مجموعه شهرستان آمل که  منال در حوزه استحفاظی آمل ونور واقع شده و بهترین گزینه ازنظر زیست محیطی برای ایجاد کارخانه زباله سوز و یا کمپوست می‌باشد، گفت: اصلاً ما به دنبال مالکیت مکانی منال نیستیم و نخواهیم بود و اینکه هدف اصلی انتخاب مکان از نظر تأیید کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست هست که ساخت کارخانه زباله سوز یا کمپوست زباله در این مکان تأیید و مناسب می‌دانند و درواقع می‌تواند به عنوان معین این شهرستان‌ها، بحران دفن زباله و پسماند شهرهای آمل، نور، محمودآباد، فریدونکنار، چمستان و سرخرود را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:متأسفانه نگاه بین بخشی مسئولان در شهرستان نور و جدی نبودن مدیریت ارشد استان و مدیران کل مربوطه در امر مدیریت پسماند زباله در مازندران، باعث شده تا زباله و مدیریت پسماند در شهرستان هرسال بحرانی‌تر از سال قبل ترشود.

حاجی پور اضافه کرد:اینکه مکان کارخانه زباله سوز در کدام شهر قرار بگیرد، نباید برای مسئولان آن شهرستان خیلی مهم باشد، اینکه زباله چند شهرستان که از سال‌های قبل تبدیل به بحران شده ودرحالا تبدیل شدن به فاجعه است، باید به اهمیت عمومی وخواست جدی مسئولان همه شهرهای همجوار تبدیل شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه مسؤولان استانی در بحث زباله و پسماند مشکل دارند، بیان کرد: زیرا اگر مشکل وجود نداشت باید ۱۰ سال جلوتر این اتفاق می‌افتاد، معتقدم با برنامه سد هراز باید زباله از منطقه عمارت آمل جمع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: نخستین صحبت پس از تحلیف رئیس جمهور با رئیسی، معاونان و وزیر کشور بیان زباله به عنوان نخستین معضل شمال کشور بود زیرا نیاز به خدمت ملی و همراهی کامل سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه داریم.

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه مازندران آخرین روزهای هر هفته حدود ۱۰ میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد ولی در زمینه زباله کمترین خدمات را شاهد است، گفت: نباید با ایجاد سد شیرابه‌ها را به داخل آن بریزیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.