×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
درخواست تعطیلی دوهفته ای آمل

فرماندارویژه شهرستان آمل وضعیت کرونایی این شهرستان را « فوق بحرانی» توصیف کرد و گفت : برای کنترل این وضعیت و کند کردن سرعت شیوع کرونا ، درخواست تعطیلی دوهفته‌ای این شهرستان را به استانداری ارائه کرده‌ایم.

کرات آملی،فرماندار ویژه شهرستان آمل از تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری کانتینری از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل خبر داد و گفت: درکنار تحویل این دستگاه حدود ۶۰۰ لیتری، تعداد ۲۵۰ کپسول‌های اکسیژن ۴۰ و۵۰ لیتری که مورد نیاز جدی بیمارستان‌های شهرستان بوده تأمین وتوزیع شد.

علیرضا شریعت افزود: برای شرایط اضطراری و وضعیت فوق بحرانی شهرستان، دست کم نیاز به ۳۵۰ دستگاه اکسیژن دیگرنیاز بوده که خوشبختانه درگام نخست اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی وواحدهای کسبی شهرستان آمل برای تأمین وتحویل فوری ۱۵۰ دستگاه تعهد کرده که به تدریح تحویل بیمارستان‌های شهرستان خواهد شد.

وی اضافه کرد، با همکاری کمیته‌های مردمی وخیران شهرستان نیزتلاش خواهد شد تا ۲۰۰ دستگاه اکسیژن مورد نیازدیگر برای سرویس دهی بهترو کاهش دغدغه‌های ناشی ازحجم بالای مراجعه بیماران کرونایی سرپایی و بستری روزانه درسطح بیمارستان‌های این شهرستان هرچه سریع‌تر تهیه وتوزیع شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل، شمار بیماران بستری و سرپایی کرونایی در ۵ بیمارستان این شهرستان را در حال حاضر ۷۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه همچنان روند ابتلاء شهروندان به سویه جدید بیماری کرونا دلتا در شهرستان روند افزایشی و حجم مراجعه بیماران سرپایی وفوتی ها نیز نگران کننده است.

شریعت ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تمامی بیمارستان‌های دولتی آمل به دلیل ازدحام بیماران کرونایی تکمیل شده ومتاسفانه این وضعیت فشار کاری برای کادردرمانی شهرستان را در ۱۸ ماه گذشته خسته ترهم شدند، دوچندان کرده است.

وی درعین حال از شهروندان درخواست کرد، با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان، انتظار هست که شهروندان نسبت به رعایت کامل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حساس‌تر از گذشته احساس مسئولیت کنند تا شهرستان از وضعیت فوق حاد وبحرانی فعلی خارج شود.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه متأسفانه شیوع گسترده بیماری کرونا دلتا درپیک پنجم  وآماربالای  ابتلاء  دراین شهرستان با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازسوی شهروندان که البته قابل پیش بینی هم بوده است، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونایی که اکنون شهرستان آمل دارد، از حدود ۲۰ روز قبل درخواست تعطیلی دوهفته ای شهرستان آمل را به فرمانداری به استانداری مازندران داده بودیم که همچنان منتظر این درخواست از ستاد ملی کرونا هستیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان آمل هم اظهار داشت: در هفته‌های اخیر با توجه به شیوع بالای همه گیری بیماری کرونا در پیک پنجم و همچنین افزایش مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌های شهرستان، نیاز مبرم به کپسول‌های اکسیژن و کمبود آن احساس شده بود.

سیداحمد کرمی افزود: اتاق اصناف و اتحادیه های زیرپوشش و واحدهای صنفی شهرستان بلافاصله و در گام نخست اقدام به تهیه ۷۳ دستگاه کپسول اکسیژن ۴۰ و۵۰ کیلویی هرکدام به ارزش ۴ میلیون تومان خریداری و این کپسول‌ها در اختیار شبکه بهداشت ودرمان شهرستان برای توزیع میان بیمارستان‌های شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد، که با همت اتاق اصناف، اتحادیه‌های و واحدهای کسبی ۸۰ دستگاه اکسیژن دیگر که مجموعه شهرستان برای واحدهای صنفی شهرستان تعیین کردند، تا هفته آینده تهیه و در سطح بیمارستان‌های شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف آمل در بخش دیگری با بیان اینکه این اتاق با همکاری اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی شهرستان از ابتدای شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش کرده است همسو با مسئولیت اجتماعی و وظیفه انسانی، از تبعات منفی این‌همه گیری در شهرستان به‌ویژه بر اقشار کمتر برخوردار بکاهد.

کرمی افزود: هم اکنون توسط اتحادیه خیاطان شهرستان روزانه دهها دست لباس و پوشش‌های کادر درمانی و بیمارستانی دوخت می‌شود و در کنار آن نیز اتحادیه میوه وتره بار شهرستان ونیز اتحادیه تالارداران نیز با تهیه میوه و وعده‌های غذای گرم و توزیع روزانه در سطح بیمارستان‌های شهرستان، تلاش می‌کنند که در کنار سختی کار کادر بهداشتی ودرمانی، قدردان زحمت وتلاش های شبانه روزی آنها باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.