×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت واحدهای سورتینگ و بسته بندی برنج با ظرفیت سالانه ۳هزار تن در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از فعالیت ۶۵ واحد سورتینگ و بسته بندی برنج در این شهرستان خبر داد.

کرات آملی، سید حسین اسلامی با اشاره به اینکه ۶۵ واحد دارای مجوز سورتینگ و بسته بندی برنج در شهرستان آمل فعالیت دارند، گفت: ظرفیت هر یک از این واحد‌ها بطور میانگین، ۳ هزار تن برنج در سال است.

وی افزود: سورتینگ برنج، عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند، شپش، شوآک (یا در زبان محلی دَلِک که به برنج‌های غیرهمسان می‌گویند) و هر گونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: سورتینگ باعث افزایش کارایی ظاهری برنج می‌شود و با سورت برنج، نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند، سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می‌آید.

اسلامی با بیان اینکه برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می‌شود بطوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است، افزود: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج‌های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه‌ای ریخته می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی ۲۰ تن برنج در ساعت را دارد و می‌توان آن را برای مرتب سازی انواع مختلف برنج برنامه ریزی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.