×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره برداری از 7 طرح و پروژه شهری با اعتباری بالغ بر  350 میلیارد ریال در آمل

با حضور مدیر کل فنی استانداری مازندران ومسئولین شهری، 7 طرح و پروژه شهری با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال در آمل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی، شهردارآمل در مراسم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری و 7 پروژ شهری، با تبریک گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ودهه مبارکه فجرگفت:انقلاب اسلامی به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری درطول سالیان اخیربا وجود سختی های فراوان، کشتی انقلاب را با صلابت وداریت به پیش بردند واین انقلاب با افقی که ترسیم کرده با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

سیدحمیدهاشمی افزود:پروژه های شهرداری درراستای افزایش شبکه ارتباطی،افزایش پارک‌ها، فضای سبز شهری و همچنین کم کردن گره های کورترافیکی افتتاح شدند.

شهردارآمل درخصوص اجرایی شدن طرح های عمرانی توسط شهرداری آمل دردهه مبارکه فجر گفت: طرح (شهر هوشمند)  فقط دربرخی مراکز استانها اجرا شده، و شهرآمل نیز نخستین شهر غیرمرکز استان است که از سوی شهرداری به صورت مشترک با شرکت ایرانسل با 31 کیلومتر حجم عملیات زیرسازی شبکه ای، با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال در آمل اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح فیبرنوری(شهر هوشمند) را ازمهمترین طرح های حوزه خدماتی شهرداری آمل برای رفاه حال شهروندان در راستای دسترسی آسان تر و بهره مندشدن شهروندان به خدمات ویژه حوزه ارتباطی و فناوری بیان واضافه کرد:با افتتاح این طرح درسالهای آینده، ارائه، سطح خدمات شبکه همراه و ارائه تکنولوژی جدید درحوزه ارتباطات وفناوری ها با مشکلات کم تری به شهروندان آملی ارائه خواهد شد.

حمید هاشمی همچنین به موضوع مدیریت پسماند شهری وعزم جدی شهرداری آمل برای بهبود وضعیت فعلی اشاره کرد و اظهارداشت:البته دراین مسیر دولت موظف است، بخشی از مراحل زیرساختی این پروژه را که برخی مجوزهای لازم زیست محیطی را گرفته و منابع اعتباری آن را نیز تامین شده از شهرداری دراین بخش حمایت کند.

وی افزود: البته شهرداری دراین مدت پس از واگذاری زمین 5 هکتاری سنگچالک، برخی اقدام های اولیه ازجمله مطالعات کارشناسی و زیست محیطی  برای ایجاد کارخانه زباله سوز را پیگیری کرده که پس از حصول نتیجه نهایی درساله آینده با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

شهردارآمل درادامه بیان داشت:برای سایت پردازش زباله شهرداری نیز که در واقع مکملی برای کارخانه و نیروگاه زباله سوز خواهد بود، پیش‌بینی اعتبار حدود ۱۷ میلیارد تومانی شده که خوشبختانه با پیگیری و حمایت فرماندار شهرستان آمل بخشی از این اعتبار تاکنون اختصاص پیدا کرده است.

حمیدهاشمی همچنین به روند اجرای فازنخست ساماندهی رودخانه هراز اشاره کرد وگفت:روند اجرای این طرح که درچند ماه اخیر شروع شده رضایتبخش است، اما نکته ای که مهم است، مسیرحدود هشت ونیم کیلومتری میدان علویان تا کمربندی هزارسنگر به محمودآباد هست که آب رودخانه هراز از داخل شهر می گذرد و انتظار هست که تصرف ها وتجاوزهایی که درگذشته به حریم وبستر رودخانه شده، توسط دیگرنهادهای نظارتی واجرایی شهرستان آزاد ودراختیار شهرداری قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر آمل هم دراین مراسم با تبریک دهه مبارکه فجر وقدردانی از شهردارآمل برای اجرای طرح هایی که بهره برداری شده گفت:انشاءالله و درماه های آینده خبرهای بسیارخوبی درحوزه های مختلف شهری برای شهروندان آملی در راه است که به تدریج شاهد اجرا وافتتاح آن خواهیم بود.

خسروابراهیم زاده افزود: خوشبختانه آرزوی ۴۰ ساله شهروندان آملی در حوزه مدیریت پسماند زباله با تلاش همه مسئولین شهرستان، استان و وزارت کشور در حال محقق شدن است و انشاءالله دراسفندماه شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهرآمل با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح بلوار ولایت جنوبی، تملک برخی پلاک های باقی مانده درمسیرادامه دارد، تصریح کرد:ازهم اکنون تا ۳۱ مرداد ماه سال آینده که پایان زمان این دوره شورا است حداقل دو یا سه آئین افتتاح دیگر خواهیم داشت.

سپس رضا حاجی پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت دهه مبارکه فجر، وتبریک اجرای طرح های حوزه شهری ادامه داد: درشرایط حساس کشور که با مشکلات شدید اقتصادی و تداوم بیماری کرونا مواجه است، اجرای طرح های عمرانی وخدمات باعث دلگرامی وامیدواری برای شهروندان است.

وی ادامه داد:از مجموعه شهرداری واعضای شورای شهراین انتظار هست که در اجرای  پروژه هایی که قرارهست اجرایی کنیم، برآورد کنیم که در حد ظرفیت و توان اجرایی شدن از سوی شورای اسلامی شهر وامکاناتی ومنابع مالی شهرداری است یا نه، پس ازآن با قولی که به شهروندان می دهیم، متعهد بمانیم تا آن را به سرانجام وپایان کار برسانیم.

 نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همچنین در خبرامیدوار کننده و مسرت بخشی به شهروندان آملی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ادامه تعریض بلوار امام رضا علیه السلام دارای ردیف مستقل بودجه دردولت شده وحدود 300 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای تکمیل آن درنظرگرفته شده است که امیدوارم شهردار از ماه آینده و یا شروع سال آینده به صورت جدی پیگیر ادامه تملک وتعریض این بلوار پس از سالها شود.

در پایان هم احمد توکلی مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران هم دراین مراسم گفت: درشهرآمل با حمایت وهمکاری خوب شورای اسلامی شهر و پیگیری های جدی و حضور جهادی شهردار آمل افتتاح های خوبی دراین شهر انجام شد و یکی از مهمترین طرح های حوزه زیرساختی دربخش آی تی نیز اجرایی شد.

مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران ادامه داد:هوشمند سازی شهرکه آمل یکی از شهرهای پیشرو درسطح استان شده ومی تواند الگویی برای دیگرشهرهای استان شود، زمینه ساز حضور وسرمایه گذاری های کلان شهری وتوسعه همه جانبه خواهد شد.

وی درعین حال از اجرای طرح های ترافیکی درشهرآمل که به نسبت دیگر شهرهای استان دروضعیت خوبی قرار دارد، از شهرداری آمل تشکر وقدردانی کرد.

لازم به ذکراست این طرح ها و پروژه سرمایه گذاری شبکه فیبر نوری با اعتبار 350 میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد که شامل افتتاح سه پارک محله در کوچه ایثار 5  به مساحت دو هزار و ۶۰۰ مترمربع، مینی پارک در کوچه رضوان ۶۰ به مساحت ۵۵۰ مترمربع و پارک محله نسترن در خیابان پاسداران به مساحت هزار و۶۲۰ مترمربع است که با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

دو طرح حوزه ترافیک شهری، شامل اصلاح طرح هندسی زیرگذر پل شهدای جنگل با اعتبار ۵ میلیارد ریال و اصلاح طرح هندسی تقاطع همسطح بلوار بسیج در لاله ۴۶ به شعاع ۲۵ متر با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار ونیز تکمیل پوشش سقف سنتی در بازار نمدمالان به طول ۲۲۰ متر مربع و اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز است. 

طرح (شهر هوشمند) اکنون فقط در برخی مراکز استان‌ها اجرا شده و شهر آمل نیز نخستین شهر غیرمرکز استان است که با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی شرکت و شهرداری آمل به صورت مشترک اجرایی خواهد شد.

طول شبکه اجرای فیبرنوری حدود ۳۱ کیلومتر است که با بهره برداری از آن به عنوان توسعه زیرساخت شهر هوشمند در آمل، افزایش سطح خدمات شبکه همراه و ارائه تکنولوژی جدید در حوزه ارتباطات وفناوری ها با مشکلات کم‌تری به شهروندان آملی ارائه خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.