×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد عضو کارگروه ملی شهر هوشمند از عدم استفاده از هوشمندسازی درخدمات شهری کشور

عضو کارگروه ملی شهر هوشمند گفت: هوشمندسازی به عنوان حلقه مفقوده همچنان در ارائه خدمات شهری در بیشتر شهرداری ها مشهود است.

عبدالرضا عزیزکمالی در گفتگویی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و درخواست برای حضور نیافتن شهروندان برای انجام کارهای غیرضروری، متأسفانه برخی شرایط در ادارات از جمله شهرداری‌ها و سازمان‌های خدمات رسان برای دریافت خدمات هوشمند وجود ندارد.

وی افزود: شهرداری تهران توانسته با راه اندازی سامانه و اپلیکیشن “شهروند من” بخشی از خدمات شهری که نیازمند مراجعه مستقیم مردم به شهرداری‌ها بوده را حذف و مراجعه غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کارگروه ملی شهر هوشمند تصریح کرد: در سامانه و اپلیکیشن “شهروند من” پرداخت عوارض و قبوض و بسیاری خدمات در حوزه حمل و نقل و شهرسازی قرار گرفته است که شهرداری‌ها و ادارات هم می‌توانند با بهره گیری از این طرح، اپلیکیشن‌های بومی را با هدف خدمت رسانی شایسته به شهروندان در راستای سهولت بیشتر ایجاد کنند.

عزیزکمالی ادامه داد: شیوع و همه گیری ویروس کرونا می‌تواند درسی باشد تا شهرداری‌ها و ادارات در کشور در راستای هوشمندسازی خدمات خود و ارتباط مستقیم مجازی با شهروندان، زمینه حضور فیزیکی آنان را در شهرداری‌ها و ادارات کم کنند.

وی تصریح کرد: یقین داریم مازندران شایسته دریافت خدمات ویژه در این بخش هست و باید مسئولان استانی در راستای ایجاد شهری هوشمند، سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های خدمت رسان را وارد کار کنند.

به گفته عضو کارگروه ملی شهر هوشمند، ویروس کرونا جدای از خسارت‌های زیادی که به سیستم مالی، سلامت، صنعت، اشتغال و معیشت مردم وارد کرده و ضروری است با درس گیری و استفاده از فرصت‌هایی که می‌توان در زمان بحران بهره برد، برنامه ریزی و در راستای عملیاتی کردن زیرساخت‌های راه اندازی و هوشمند سازی خدمات اقدام‌های جدی و عملی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.