×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد؛تعبیر ویژه حضرت امام(ره) نسبت به شهر آمل

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ در آمل افزود: تکریم وتعبیری که حضرت امام راحل نسبت به شهر آمل داشتند نسبت به هیچ شهری در کشور نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل  با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی و شهدای مقاومت برای این مرز و بوم، اظهار داشت: هنوز برای زیارت شهید سلیمانی مردم مختلفی از ایران اسلامی در گلزار شهدای کرمان حضور می‌یابند، اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی انقلاب را بیمه کرده است.

وی افزود: در تشییع پیکر شهید سلیمانی صرفا مومنان جامعه نبوده بلکه از افراد بدحجاب و حتی از کشورهای اسلامی و منطقه در مراسمات تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت حضور داشتند و نام شهید سلیمانی در تاریخ کشور برای همیشه ثابت و پایدار بوده و تا ابد باقی ماند.

وی با بیان اینکه آتش عشق و محبت امام حسین (ع) خاموش نمی‌شود، تصریح کرد: در مراسم اربعین حسینی امسال، بیش از ۲۰ میلیون نفر در مراسم پیاده روی شرکت کردند و این نشان از عشق به امام حسین (ع) دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: به برکت انقلاب، نظام اسلامی و خون شهیدان از جمله سردار شهید سلیمانی و هم رزمانش و جوانان پاک باخته که حاضر هستند تا آخرین نفس برای حفظ این نظام بجنگند و شهید شوند، دارای عزت و افتخار هستیم.

وی رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ملاقات با آنان را از برنامه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: اگر امروز نفس می‌کشیم و عزت داریم و فرمانده سپاه کشور می‌گوید اگر آمریکا جسارتی کند، آنجایی را که بیشتر دوست دارد درهم خواهند کوبید، به برکت خون شهیدان است.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این قدرت بیان و حرف‌های بی محابا و تهدید، توخالی نیست و خبر داریم چه تعداد از نیرو‌های آمریکا در حمله به پایگاه نظامی آمریکایی کشته شدند و این همه قدرت و هیمنه نیرو‌های مسلح و سپاه به برکت خون شهیدان است.
وی با اظهار اینکه آل سعود ظالم هستند و غضب کردند، افزود: اکنون شیعیان و مسلمانان نمی‌توانند به راحتی در بقیع و حرمین شریفین، زیارتنامه بخوانند و زیارت کنند و از خداوند تقاضای سقوط آل سعود را داریم.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اظهار اینکه حیف بود سردار قاسم سلیمانی در بستر بمیرد، زیرا همواره شهادت آرزویش بود، گفت: رذل‌ترین افراد عالم دستور ترور وی را صادر کردند.

حجت الاسلام محمد باقر لائینی  نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه مردم آمل حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق کردند، از مردم حماسه آفرین آمل که این حماسه تاریخی را خلق کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و در مقابل بزرگواری این مردم سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی ادامه داد: آمل شهر علم، اجتهاد و ایثار است و این شهرستان دو عالم بزرگوار دارد که در تاریخ کشورمان می‌درخشند.

وی یکی از برجستگی‌های مهم مازندران را حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل بر شمرد و افزود: در حکمی که مقام معظم رهبری به من برای نمایندگی ولی فقیه دادند نیز برجستگی مازندران اشاره شد تا تثبیت شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: در دیداری که ماه گذشته با مقام معظم رهبری داشتیم تقاضای دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری را مطرح کردیم که ایشان نیز اعلام کردند این دیدار را هماهنگ کنید.

وی ادامه داد؛ حماسه مردم آمل در سال ۶۰ الگویی شد که همه مردم در فتنه‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ با فتنه‌ها مبارزه کنند.

همچنین حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل هم اظهار داشت: آمل در بهمن ماه سال ۶۰ بزرگترین توطئه را در خود دید، دشمن در آن زمان جمع شد تا این شهرستان را تسخیر کند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه مردم این شهرستان در کمترین زمان به یاری سپاه آمدند و سنگرهایی شکل گرفت و دشمن را سرکوب کردند، ادامه داد: بعد از آن واقعه این شهر را شهر هزار سنگر نام‌گذاری شد و این واقعه در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) مندرج شد.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت؛ به نمایندگی از مردم حماسه آفرین شهر آمل تقاضای دیدار با مقام معظم رهبری را داریم و دیدار مردم این شهرستان با مقام معظم رهبری در تقویم دیدار مقام معظم رهبری مندرج شود.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان در سالیان سال تقاضای دیدار با مقام‌معظم رهبری را دارند افزود؛ در حماسه بهمن سال ۶۰ مردم این شهرستان ۴۱ شهید تقدیم نظام کرده است.

درپایان این مراسم پیکر دو شهید گمنام هم در این مراسم مورد استقبال خانواده‌های شهدای ششم بهمن و شهروندان آملی قرار گرفت.

همچنین تمبر یادبود 1048 شهید شهرستان آمل با همت شهرداری و بنیاد شهید آمل با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به عنوان پلاک افتخار برای نصب در منازل شهدا رونمایی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.