×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معارفه سی‌وهشتمین شهردار آمل با طعم انتقاد از شورا نشینان /توصیه نماینده مردم آمل به شهرداربر حل معضل زباله

سیدحمید هاشمی با حکم وزیر کشور به عنوان سی و هشتمین شهردار آمل معرفی شده است.

آیین معارفه سی وهشتمین شهردارآمل با حضور مسئولان استانی وشهرستانی درسالن همایش های این شهرداری برگزارشد و سیدحمید هاشمی به عنوان شهردارجدید معارفه و احمد امیرسلیمانی شهردار سابق پس از حدود ۹ سال فعالیت دراین مسند تودیع وتکریم شد.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل در این مراسم با نقد از عملکرد شورا اظهارداشت: اینکه بگوییم که همه کم کاری ها و کارنشدن ها به خاطر مسائل اعتباربوده که درست نیست، برخی از عملکرد به خود افراد وبا توجه به تخصص وهمکاری وهمراهی که با دیگر مجموعه درسطح شهرستان دارند، مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه دود اختلاف ها و دوری کردن اعضا ازیکدیگر برسر برخی منافع های شخصی به چشم شهروندان برود، افزود: حداقل ۲۱ ماه از عمر شورای دوره پنجم باقی مانده وانتظار هست درمدت باقی مانده با همراهی شهردار جدید، مردم بتوانند عملکرد قابل توجهی را به چشم ببینند وبه آینده افرادی که به نمایندگی از آنها درمجموعه تصمیم گیری شهری حضور دارند، اعتماد وباورکنند.

وی درعین حال از عملکرد ۹ ساله امیرسلیمانی شهردارسابق آمل تمجدید کرد وگفت: الحق، انتظاراتی که مردم از مجموعه شهرداری آمل داشتند، در مدیریت شهرداری سابق درحد توان وامکاناتی که دراختیار داشت، قابل قبول بوده و کارنامه آقای امیرسلیمانی با توجه به خدمات مختلفی که دراین شهراجرا کرده قابل قبول ودرخشان است.

در ادامه عزت الله یوسفیان ملا خدمت مسئولان به مردم آن را از وظایف آنان دانست وادامه داد: مسئله مالی در یک شهر یا استانی بسیار مهم است زیرا به لحاظ اخلاقی و حیثیتی آن مسئول زیر سوال می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های شهری دولت باید تسهیلات پرداخت کند، افزود: در این شهرستان نیز پروژه‌هایی در حال اجراست که مهم و ملی است و از دولت خواستیم برای تامین اعتبار آن اقدام کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: دولت در مسئله بنزین تدبیر مناسبی نکرده و افزایش 300  درصدی بنزین در برهه کنونی شایسته نبوده است.

وی با بیان اینکه اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین سبب سوءاستفاده اجانب برای تشدید در اعتراضات در کشور شود، افزود: توقف اقدامات را پس از نوشتن طرح آماده کرده و اکنون به‌دلیل نزدیکی انتخابات، اعتراضات نمایندگان کنار گذاشته نشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در زمینه زباله این شهر عنوان کرد: برای زمین زباله با اوقاف توافق انجام شد و با توجه به اینکه زمین عمارت چهل سال قبل و پیش از  ساخت سد شروع شده بود و مسائل مطرح شده ربطی به ساخت سد ندارد، تصریح کرد: یک میلیارد تومان نقدی به اوقاف واریز شد؛ با آمدن شهردار برنامه زباله را سرفصل برنامه‌ها و پروژه‌هایش قرار دهد تا این معضل برطرف شود.

وی با اشاره به بستر رودخانه نیز اعلام آمادگی جهت جذب اعتبار و تخصیص کرد و گفت: بسترسازی هشت کیلومتر زیاد و بسیار مهم است که دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین مساله خیابان امام رضا(ع) با قدمت نیم قرن با جذب اعتبار اختصاصی باز هم برای این اعتبار تلاش می شود تا هر چه زودتر تعریض این خیابان برطرف شود.

خسرو ابراهیم‌زاده  رئیس شورای اسلامی شهرآمل  نیزدراین مراسم در جمع مردم و مسؤولان، اظهار کرد: کار و تلاش در جامعه اسلامی باعث افتخار است و مسؤولان وظیفه بزرگی دارند.

وی با اشاره به اینکه آمل شهر فقاهت، علم، دانش، سیاست، شهر آرش کمانگیر، مرکز دیار علویان و شهر حماسه اسلامی 6 بهمن سال 1360 است که در دامن خود بزرگان فراوانی همانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی را پرورش داده است، افزود: احمد امیرسلیمانی شهردار سابق این شهر با 9 سال تلاش توانسته پروژه‌ها و عملکرد ماندگاری را به ثبت برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اعلام اینکه مردم این شهرستان قدرشناس مدیران پرتلاش هستند، تصریح کرد: در مدت باقیمانده 21 ماه از عمر شورای شهر سعی داریم با همت شهردار جدید دست به اقدامات سازنده و ارزشمند برای مردم آمل بزنیم.

این مسؤول با اشاره به مسئله پسماند و زباله‌سوز، بیان کرد: از سال 1392 فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شد و قرار بود در روز پنجم آذر برآورد مالی توسط یک شرکت انجام شود تا با 80 درصد اعتبارات ملی و 20 درصد سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذار گام‌هایی برداریم.

ابراهیم‌زاده با اعلام ساماندهی رودخانه هراز و بر زمین ماندن واگذاری دو ساله آن، یادآور شد: هم‌اکنون امر ساماندهی 8 کیلومتر از مسیر رودخانه هراز در محدوده شهری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار جدید باید ممیزی کامل شهر آمل برای وصول مطالبات پروژه‌های عمرانی را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: مازندران یک کلان‌شهر است و باید فاصله موجود بین شهرها برداشته شود.

در پایان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت:  شناسایی مناطق محروم وکمتربرخورداردرحاشیه شهردار وتوجه جدی نسبت به توزیع عادلانه خدمات دراین مناطق را به عنوان یکی از تکلیف های جدی شهرداران این استان تعیین کرد.

مهدی رازجویان افزود: وجود مناطق محروم وکمترتوسعه یافته درحاشیه بیشترشهرها در مازندران وجود دارد و باید توسط شهرداری ها با همراهی وهم افزایی دستگاه های دیگر خدمات رسان واجرایی شناسایی ودرجهت برطرف کردن نیازهای عمومی شهروندان این مناطق اقدام های عملی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهروندان این مناطق به لحاظ قرار گرفتن در محدوده حاشیه شهرها وکمترتوسعه یافته شهری، از نگاه های خاص وتوزیع عادلانه خدمات عمومی محروم هستند، اضافه کرد، شهرداری ها با اقدام هایی که می توانند با نگاه برابر وتوزیع خدمات عادلانه همانند دیگرمناطق شهری، امید ونشاط را درمیان شهروندان مناطق محروم نیز زنده و برقرار کنند.

رازجویان تصریح کرد، که رونق کسب و کار و جذب سرمایه گذاری های مورد نیاز با توجه به پتانسیل های شهرستان آمل وهمراهی خود همه قشرهای تولیدی وخدماتی شهرستان با مدیریت شهری کاملا فراهم است و این موقعیت با برنامه ریزی وهمراهی مدیریت جدید شهرداری آمل می تواند درکمترین زمان محقق شود.

وی درپایان از خدمات 9 ساله ” احمد امیرسلیمانی” شهردارسابق آمل به واسطه اجرای خدمات قدردانی واز ” سیدحمید هاشمی” شهردار جدید آمل نیز درخواست کرد که با توجه به سابقه تاریخی، فرهنگی واقتصادی شهرستان با همراهی، هم افزایی با همه گروه ها با قدرت کارو تلاش کند.

لازم به ذکراست سیدحمید هاشمی با حکم وزیر کشور بعد از احمد امیرسلیمانی به عنوان سی‌وهشتمین شهردار آمل معرفی شد البته این انتخاب با فراز و نشیب‌های اختلافات بین اعضای 9 نفره شورای شهر همراه بود تا بالاخره شهردار جدید آمل اواخر شهریور به استانداری مازندران و وزارت کشور معرفی شود.

هاشمی تاکنون مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ساری و معاون فنی شهرداری منطقه ۳ مرکز استان بوده است.

با استعفای احمد امیرسلیمانی در تاریخ 15 اردیبهشت‌ماه امسال از مسند شهرداری و موافقت اعضای شورا با این استعفا، علی محمد مقدس در یک دوره و دوست محمد کوهستانی طی دو دوره سرپرست شهرداری آمل منصوب شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.