×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

آثار منتخب وبرگزیده بخش عکس دومین همایش فرهنگی وهنری اشکواره حسینی درقالب نمایشگاه گروهی در آمل به نمایش گذاشته شد.

دبیر بخش عکس دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی در آمل با بیان اینکه هزار و ۴۰۰عکس از ۱۴۶عکاس از ۲۲ استان کشور به دبیرخانه این همایش در آمل ارسال شده بود گفت: ۳۰عکس منتخب از ۲۴عکاس برگزیده در نمایشگاه گروهی در نگارخانه زر آمل در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
مجید نیکجوف موضوع عکس‌های ارسالی به همایش اشکواره حسینی را عکاسی مستند از “محرم و عاشورا” عنوان کرد و افزود: با وجود استانی بودن این همایش عکاسان استان‌های مختلف استقبال خوبی از دومین دوره این همایش داشتند.
دبیر بخش عکس دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اشاره به اهمیت نقش عکاسی مستند و درک موضوع عاشورا و کنکاش این واقعه در بین اقوام و قشر‌های مختلف گفت: عزاداری‌ها و آیین‌هایی که بیش از هزار و ۴۰۰سال موجب یادآوری واقعه عاشورا شده اند جزئیاتی دارد که عکاسان، فرم و محتوا را با کشف و تحلیل نیت ها، رفتارها، عادت ها، اعتقادات و اتفاقات بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در یک قاب به تصویر می‌کشند.
نیکجو خاطر نشان کرد: دومین همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی از ۲۸مهر در بخش شعور به طور رسمی در شهرستان آمل آغاز شد.
به گفته وی، حدود ۸هزار اثر در بخش‌های ‘فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس، سرود، تواشیع و دلنوشته’ با موضوع امام‌حسین(ع) و مدافعان حرم به دبیرخانه این همایش ارسال شده و آثار منتخب در سالن‌های فرهنگی و هنری و نگارخانه‌های این شهرستان در ۹آبان ماه در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
دبیر بخش عکس دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی در آمل افزود: مراسم اختتامیه این اشکواره روز ۱۱آبان برگزار و با نظر هیئت داوران از ۳نفر برتر این مسابقات با اهدای لوح سپاس، تندیس و جوایز نقدی تجلیل می‌شود.
/ حسین شعبان زاده

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.