×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم جشن تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی در آمل

با حضور نسل های طلایی کشتی کشور مراسم جشن تولد اسطوره کشتی ایران، جهان پهلوان غلامرضا تختی کیک 89 سالگی نابغه کشتی قرن برش زده شد.

در این مراسم علی سیاه پشت از نسل های طلایی دهه های 40 و 50 کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان جهان، علیرضا رضایی و قاسم رضایی کشتی گیران المپیکی و عنوان دار جهان و المپیک، حسن حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی، پیشکسوتان و علاقمندان به منش پهلوانی با حضور در سالن کشتی جهان پهلوان تختی شهرستان آمل، یاد و خاطره این پهلوان نامی ایران زمین را گرامی داشتند.
علی قاسمی مسئول برگزاری مراسم جشن با بیان اینکه همه کشتی گیران به نوعی مدیون و وام دار اخلاقی و منش پهلوانی جهان پهلوان تختی بوده و مراسم های یادبود برای این کشتی گیر تنها کاری است که می توان انجام داد گفت: تختی در میان مردم زندگی کرده، یکی از همان قهرمانانی که قدیمی ها بر سر نام و نشان وی قسم خورده و هنوز هم برای آنها آقاتختی است. 

علی سیاه پشت از پیشکسوتان کشتی کشور نیز با اشاره به اینکه جهان پهلوان غلامرضا تختی، نماد جوانمردی و اسطوره ورزش مملکت است افزود: امروزه مانند تختی کمتر پیدا می شود.
علیرضا حیدری دارنده یک طلا، 3 نقره و یک برنز جهانی، 3 طلا بازی های آسیایی، 4 طلا و یک برنز قهرمانی آسیا و یک برنز المپیک چین هم گفت: جهان پهلوان تختی یکی از شخصیت‌های بزرگ ورزشی کشور همواره اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده، و این پهلوان فقید برای همه ورزشکاران کشور اُسوه اخلاق، مردانگی و الگوی کامل محسوب می گردد.
علیرضا رضایی با بیان اینکه مردانگی و فتوت تختی او را میان مردم سراسر دنیا به عنوان یک جهان پهلوان معرفی کرد افزود: ورزشکاران باید با درس گرفتن از اخلاق جهان پهلوان تختی اصول بزرگ‌اندیشی، جوانمردی و پهلوانی را در سطح جامعه ترویج داده و برای آن لازم است، ابتدا از خود شروع کنیم.
قاسم رضایی دارنده 2 نشان طلا و برنز المپیک، نشان طلا و برنز مسابقات جهانی و نیز آسیا هم برگزاری جشن یادبود جهان پهلوان تختی را اقدام ارزنده ای برشمرد و گفت: این برنامه ها فرصت مناسبی تا نسل های گذشته، پیشکسوتان و کشتی گیران جوان در کنار یکدیگر حضور یابند.
غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی، قهرمان، پهلوان و اسطوره ایران در 5 شهریور 1309 در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک 1956 ملبورن همراه با امامعلی حبیبی نخستین مدال های طلا تاریخ ورزش ایران را کسب کردند.
او با یک مدال طلا، دو مدال نقره المپیک، دو طلا و دو نقره قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی، جایگاه سیزدهم را در فهرست برترین های قرن سازمان فیلا به خود اختصاص داده است. /خبرگزاری صداوسیما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.