×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲ فقره سند مالکیت به مساحت ۲ هزار و ۱۷۸ هکتار برای موقوفات بخش لاریجان آمل اخذ شد.

به گزارش حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اخذ دو فقره سند مالکیت ۲ هزار هکتاری برای موقوفات لاریجان شهرستان آمل گفت: ۲ فقره سند مالکیت موقوفه یک طایفه بزرگ شامل ۴ مرتع (ویارک، ویاریم، لوط کوه و ننگور) به مساحت ۲ هزارو ۱۷۸ هکتار اخذ شده است.

او افزود: برای ۸۶ موقوفه و ۵۰ بقعه متبرکه از ابتدای امسال تاکنون سند مالکیت اخذ شده و همچنین ۶۴ فقره سند مالکیت قدیمی به اسناد تک برگی جدید تبدیل شده اند.
حیدری گفت: ۵ هزار و ۳۱۴ رقبه وقفی از ابتدای امسال تا کنون در مازندران با مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ هکتار سنددار شدند.
او تعامل و همکاری با ثبت اسناد را از اولویت‌های اوقاف استان دانست و افزود: اخذ اسناد مالکیت موجبات تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض سودجویان به اراضی وقفی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اولین گام در حفظ و صیانت از موقوفات تثبیت مالکیت آن است و این مهم نیازمند همکاری مداوم اداره کل ثبت اسناد و املاک استان است.
حجت‌الاسلام حیدری از تعیین و تکلیف شدن ۷۶ پرونده موقوفات در محاکم قضائی اشاره کرد و افزود: تعداد ۸ حکم قضائی که جنبه اجرایی داشته به اجرا درآمد. /علی بابایی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.