×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه خلاقیت‌های جوانان را باید جدی گرفت و به آنها فضا داد، تصریح کرد: امروز بهترین وقف در جامعه برطرف کردن مشکلات علم و فناوری است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در دومین همایش وقف و علم و فناوری در مرکز فرهنگی و قرآنی امام‌زاده ابرهیم(ع) آمل با بیان اینکه واقفین در گذشته برای اطعام دهی عزاداری سیدالشهدا و اطعام دهی به فقرا وقف می‌کردند، گفت: در اکثر شهرستان‌های استان مازندران بیش از 74 درصد وقف‌ها با نیت عزاداری سیدالهشدا و اطعام دهی است.
وی با اشاره به اینکه برخی از این موقوفات در مازندران به یکصد سال برمی‌گردد که عواید آن به نیت واقفان از سوی سازمان هزینه می شود، تصریح کرد: اما در زمینه وقف کارهای پژوهشی در این استان بسیار ضعیف عمل شده است و بسیاری از موقوفاتی که به چشم می‌آید به منظور خرید دستگاه‌های درمانی و پزشکی در بیمارستان‌ها است.
حیدری افزود: بسیاری از تکنولوژی‌هایی مورد نیاز این بیمارستان‌ها را جوانان در جامعه امروز انجام می‌دهند و لوازم مورد نیاز را با توجه به تحریم‌های اقتصادی از سوی این جوانان می‌شود فراهم کرد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکید براینکه بهترین راه هدایت جامعه برآورد کردن مسایل در امر علم و فناوری است، اظهار داشت: در سال جدید اوقاف مازندران شاهد ثبت ۵۳ وقف جدید بوده که این تعداد موقوفات منفعتی و درآمدی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ یک از این موقوفات سمت و سوی علم و فناوری هدایت نشده است، عنوان کرد: مازندران بهترین جوانان را دارد که از افکار پیشرفته و به روز بهره‌مند هستند بنابراین باید موقوفات جدید را به سوی فناوری، پزشکی، حمایت از ساخت تجهیزات درمانی هدایت کنیم.
حیدری با بیان اینکه در ایجاد وقف فناوری اگر خواستار آنید تا اوقاف متولی نباشد یکی از فرزندان را متولی کنید تا امر وقف فناوری و علم تحقق یابد، افزود: اکنون ۸۰ درصد موقوفات نیازهای روز جامعه است؛ در مازندران با وجود ۷۲۴ عالم واقف می‌توان از این علما و اندیشمندان الگوپذیری کنیم و آمل با داشتن علامتین از این امر می‌تواند پیشرو باشد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.