- نویسنده : عيسي ملكشاهي
- 01 اکتبر 2018
- کد خبر 60087
- 1000 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
معاون سياسي واجتماعي فرمانداري ويژه شهرستان آمل : تور آمل گردي و شناخت جاذبه هاي تفريحي و گردشگري و … شهرستان آمل بايد در دستور کار دستگاههاي مرتبط و دفاتر گردشگري شهرستان قرار گيرد .
قدرت ا… نائيج نژاد معاون سياسي واجتماعي فرمانداري ويژه شهرستان آمل در جلسه ستاد تسهيلات سفر شهرستان اظهار داشت : تعداد 8 کميته در امور با همکاري 60 دستگاه در زمينه گردشگري و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران فعاليت مي کنند .
اين مسئول در ادامه افزود : تعداد 180 نوع از تأسيسات گردشگري درشهرستان آمل داراي پروانه مي باشند و با تشکيل کميته ارزيابي عملکرد براي بهبود ورفاه حال شهروندان و مسافران وگردشگران بايد بيش از پيش به فعاليت خود ادامه دهد .
وي اظهارداشت : 19 درصد افزايش ميزان اقامت در شهرستان آمل نسبت به سنوات قبل داشتيم که 3 درصد افزايش گردشگري در قالب تور بوده که مي توان نشانه اي از جذب توريست و فراهم بودن بسترمناسب براي کساني که به آمل سفر مي کنند باشد .
در ادامه محمدرضا شیدفر رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمل گفت: 3 درصد تاسیسات گردشگری ایران و 27 درصد تاسیسات گردشگری و پذیرایی مازندران در محور هراز و آمل قرار دارد.
وی با اشاره به حضور 530 هزار مسافر در اقامتگاههای رسمی آمل اظهار کرد: به نسبت تابستان سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی حضور مسافران در آمل بودیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل با بیان اینکه سفرهای داخلی رو به افزایش است، تصریح کرد: به دلیل مسائل ارزی مردم سفر به داخل کشور را در این بازه زمانی ترجیح میدهند.
این مسئول با اشاره به وجود 700 تخت اقامتی در آمل عنوان کرد: ضریب اشغال هتلها در آمل 81 درصد است.
شیدفر با بیان اینکه 11 هتل آپارتمان در آب گرم لاریجان فعالیت میکنند، یادآور شد: 17 درصد سفرها به آمل در غالب تور است که باید این رقم افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به 180 بازدید از تاسیسات گردشگری در آمل گفت: 17 اخطار، 34 تذکر و 4 مورد تشویق انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل با بیان اینکه برخی تاسیسات گردشگری و نقاط جذاب گردشگری مشکلاتی دارند که باید برطرف شود، تصریح کرد: روشنایی راه دسترسی، زباله اطراف خیابان، عدم ثبات قیمتها و گرانی، درهم ریختگی ورودی شهر و وجود سگهای بلاصاحب از جمله مشکلات و شکایات گردشگری در آمل است.
شیدفر در پایان خاطرنشان کرد: معماری ورودی شهر نکته مهمی که گردشگران به آن توجه میکنند و باید به آن رسیدگی شود.
https://keratamoli.ir/?p=60087