×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تعمیر وبازسازی پل قوسی و تاریخی آمل به همت شهرداری

معاون فنی وشهرسازی شهرداری آمل گفت: با پایان یافتن عملیات بهسازی ومقاوم سازی پل قوسی و تاریخی(معلق) آمل که به عنوان یکی ازالمانهای هویتی شهرآمل محسوب می شود، از یکشنبه شب کارمرمت این المان شهری نیز شروع شد.

محمدرضا عقیلی نژاد با اعلام این خبر افزود: اجرای این طرح به منظور تردد روزانه وسایط نقلیه ونیز عبور شهروندان که درمسیر هسته مرکزی شهرآمل واقع شده، با همکاری پیمانکار مربوطه وزیرنظر واحد فنی وعمرانی شهرداری هر شب از ساعت22 تا 5 بامداد با مسدود کردن پل ، انجام می شود.
وی اضافه کرد، که پس از پایان مرمت نقاط آسیب دیده پل، کاربهسازی رنگ آمیزی نیز انجام خواهد شد.
عقیلی نژاد ادامه داد، شهرداری آمل پیشتر نیز عملیات مقاوم سازی پل را ازسال 91 تا 96 که شامل مطالعات و آزمایش های مربوط به سازه پل با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت آن طبق آیین نامه های روز علم مقاوم سازی بوده را انجام داد.
معاون فنی وشهرسازی شهرداری آمل ادامه داد: در مراحل ابتدایی پس از مطالعات نسبت به اجرای ژاکت بتنی برای تقویت فنداسیون و پایه ها با حفظ ظاهر اصلی پل و نیز تعویض درزهای انبساط اقدام شده و ودر حال حاضر ودرادامه روند بهسازی و مقاوم سازی عرشه وقوس بتنی با الیاف پلیمری( اف آر پی )مناسب بکارگیری خواهد شد.
عقیلی نژاد اضافه کرد، که همه مراحل تهیه و اجرای طرح تقویت و مقاوم سازی، توسط شرکت مشاور تحت نظارت ناظرعلمی از دانشگاه تهران انجام شده وخوشبختانه همه مراحل افزایش مقاوم سازی پایه وظاهرپل بدون تغییردرساختارسنتی وبافت تاریخی پل که مورد تاکید شهرداری بوده، در حال اجرا است.
وی درپایان از همکاری ادارات ازجمله میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان، پلیس راهور ودیگر ادارات در اجرای مرمت پل قوسی آمل ونیزصبوری شهروندان برای عملیاتی شدن این اقدام ارزشمند قدردانی وابرازامیدواری کرد، که با تلاش جمعی وهمراهی خوب شهروندان، پل تاریخی آمل همانند گذشته به عنوان سمبل والمان شهری آمل باعث غرور وافتخار شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.