×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
امروزه مهمترین هدف دشمنان نظام تقدس‌زدایی است تا مردم ما را از دینداری دور کنند

همایش استانی بزرگداشت وتکریم امامزادگان مازندران باحضور و سخنرانی آیت اله معلمی،نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه قائمشهر، مدیرکل اوقاف استان همراه با تجلیل از خادمین امامزادگان در آمل برگزار شد.

مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران در این مراسم با اشاره به فعالیت ۳۷۰۰ خادم در اماکن مذهبی و امام‌زادگان این استان بیان کرد: امروزه مهمترین هدف دشمنان نظام تقدس‌زدایی است تا مردم ما را از دینداری و امام‌زادگان دور کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه در این استان طبق آخرین آمار 8470 مساجد، تکایا و امام‌زادگان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 1361 امام‌زاده در مازندران شناسایی شده است که البته برخی از روستاها امام‌زاده‌هایی دارند که هنوز ثبت شده نیست.

وی افزود: در برخی از تکایا یا مساجد امام‌زاده وجود داشت که اکنون این امام‌زاده‌ها جدا شده و در سازمان به ثبت رسیده و برخی دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف مازندران با تاکید براینکه هر یک از شهرستان‌های استان میزبانی چندین امام‌زاده را دارند که کوچک‌ترین شهرستان مازندران میزبانی چند امام‌زاده در یک استانی از کشور را دارد که این بندگی مردم این استان را می‌رساند، مطرح کرد: شناخت بقاع متبرکه و امام‌زادگان تفسیر عملی همان سوره کوثر است و باید به خود بنالیم که در چنین اماکنی بی‌نام و نشان خدمت می‌کنیم.

وی ادامه داد: امام‌زادگان مصداق روشن کوثر، حافظان شجره طیبه، ناشران اهل ولایت و مبلغان آثار ولایت‌اند و قبور آنان منشاء برکاتی برای مردم جامعه ما است.

حیدری با بیان اینکه به گفته علامه مکتب تشیع با ورود با برکت اهل بیت نصیب مردم ایران شد، یادآور شد: با تاکیدات مقام معظم رهبری هر یک از این امام‌زادگان باید قطب فرهنگی تبدیل شوند که جهت تحقق این امر تاکنون برنامه‌های متعددی چون آرامش بهاری در ایام عید، طرح نشاط معنوی، هفته وقف، رمضان، محرم و صفر در امام‌زادگان مازندران به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران در ایام متعدد سال چون شب‌های قدر نه تنها در امام‌زادگان بلکه در اماکن متعدد بقاع متبرکه حضور پرترددی داشتند و این دینداری مردم استان را می‌رساند، مطرح کرد: مردم ما در زمان گرفتاری امام‌زاده‌ها را پناهگاه خود گرفتند.

حیدری از فعالیت 3700 نفر در 127 امام‌زاده‌های استان بدون در نظر گرفتن عرصه اقتصادی و با هزینه هیات امناها خبر داد و گفت: امروز دشمن قرارگاه جنگی خود را از وزرات دفاع برداشته و در وزارت اقتصادی ورود یافته تا نظام ما را به نابودی بکشاند.

وی افزود: امروز با سلاح جنگی روبرو نیستیم بلکه با سلاح اقتصادی مواجه هستیم که نظام و مردم ما از نظام، شهدا، انقلابیت و اماکن متبرکه دور می کنند؛ در واقع به نوعی دشمن تقدس‌زدایی چون به آتش کشاندن امام‌زادگان و قرآن کریم را شروع کرد که به نوعی باز موفق نشدند.

حیدری با اعلام اینکه هر یک از ما مسئولین و خادمان نماینده‌های این امام‌زاده‌ها هستیم، گفت: امروز دشمن بدنبال گرفتن فرهنگ خون شهادت، تکریم امام‌زادگان و زیارت از ما است که با سلاحی چون شبکه‌های مجازی و راه‌اندازی بیش از 270 شبکه فارسی زبان فعالیت خودشان را آغاز کرده اند که به سخره گرفتن امام‌زاده‌های ما یکی از اینها است.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از ما به عنوان مدافعان حریم این امام‌زادگان موظف به حفظ و دفاع آنها هستیم و مطمئنا این امام‌زادگان در زمان گرفتاری ها ما را تنها نمی‌گذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.