×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دادستان آمل:مدیران دستگاههای اجرایی همکاری لازم را در رابطه با پسماند داشته باشند

دادستان آمل:با تشکیل کارگروه های مختلف درخصوص پسماند و با دستور اکید فرماندار ، مدیران دستگاهها اجرایی همکاری لازم را در رابطه با پسماند داشته باشند.

علی طالبی دادستان آمل در جلسه ساماندهی پسماند شهرستان گفت : در شرایط فعلی مدیران باید پرچم ولایت را بیش از پیش به نشانه اقتدار بلند کرده و نگاه خوشبینانه د اشته باشند تا نقشه شوم دشمنان خارجی در حوزه های مختلف نقش برآب گردد .

این مسئول درادامه افزود : با تشکیل کارگروه های مختلف درخصوص پسماند و با دستور اکید فرماندار ، مدیران دستگاهها اجرایی همکاری لازم را در رابطه با پسماند داشته باشند تا کارخانه زباله سوز در آمل احداث و چند شهر دیگر را که تحت پوشش آمل هستند نیز مشکلاتشان مرتفع گردد .

سپس دکتر مجد، رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل دراین جلسه در خصوص ساماندهی زباله های عفونی گفت: گروه های مختلف پزشکی در سطح شهر از نظر میزان پسماند در سطح شهر فعالیت می کنند و به طور مثال یک متخصص عفونی اسما عفونی است اما زباله عفونی ندارد.
وی با بیان اینکه در خصوص زباله های عفونی و میزان کمی آن در حال جمع بندی هستیم، اظهار داشت: توزیع کیسه های تجزیه پذیر بین مردم گسترش یابد و پلاستیک های تجزیه پذیر جایگزین پلاستیک های معمولی گردد.
این مسول افزود: توزیع و استفاده هرچه بیشتر پلاستیک های تجزیه ناپذیر موجب تخریب محیط زیست استان مازندران خواهد شد.
رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل با بیان اینکه می شود در داروخانه های سطح شهر آمل پاکت های تجزیه پذیر استفاده کرد، ادامه داد: این امر مهم به سود بیمار نیز است.
مجد با گلایه از وضعیت پارک میرزا کوچک خان تاکید کرد: زباله در پارک میرزا کوچک خان تهدید حیاط حیوانات و آلودگی به همراه دارد که باید رسیدگی کرد.
این مسول با بیان اینکه چه خدماتی در پارک میرزاکوچک خان ارائه می شود که 6 هزار تومان ورودی گرفته می شود، افزود: وضعیت آب در این پارک نیز باید رسیدگی شود.

در ادامه بهمن صادق نژاد، رییس اداره محیط زیست آمل با بیان اینکه « نه گفتن به کیسه های پلاستیکی» باید در جامعه گسترش یابد و در فرهنگ مردم نهادینه شود، اظهار داشت: باید از تولید بیش از حد زباله جلوگیری کنیم و با توزیع کیسه های پارچه ای به دنبال نهادینه کردن این مهم هستیم.
وی با اشاره به اینکه کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی موجب کاهش تولید و انتقال زباله به مراکز دفن زباله همانند عمارت می شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر نیازمند یاری تمامی دستگاه ها و نهادهای شهرستان هستیم.
این مسول با اشاره به فرهنگ سازی و برگزاری کلاس های آموزشی تفکیک زباله از مبدا در روستاها عنوان کرد: کارشناسان محیط زیست در روستاها و مدارس سطح شهر حضور پررنگ داشت و در این خصوص چندین کلاس برگزار شد.
صادق نژاد با بیان اینکه با گشت های شبانه محیط زیست با متخلفانی که مرغ های تلف شده خود را در خیابان تخلیه می کنند برخود جدی می کند، عنوان کرد: متخلفان به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.
رییس اداره محیط زیست با اشاره به اینکه به 30 واحد پذیرایی محور هراز بابت رعایت مسائل زیست محیطی اخطار داده شد، تاکید کرد: یک ماه به 30 واحد زمان داده شد و 3 واحد نکات را رعایت کردند.
وی با بیان اینکه مرجع قضایی بخش لاریجان نیز پس از اخطار محیط زیست نامه ای را در همان موضوع به 27 واحد دیگر، اخطاریه را ارسال نمود، ادامه داد: از هفته جاری 27 واحد دیگر پایش می شوند تا در صورت عدم اجرای موارد گفته شده برخود جدی شود.
صادق نژاد با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مصمم است تا با واحدهای پذیرایی که در محور هراز موجب آلودگی زیست محیطی می شوند برخورد جدی و آنها را پلمپ کند، تصریح کرد: شاید بالغ بر 10 واحد پذیرایی در محور هراز پلمپ شوند و به انها اخطار داده شد تا مواد فاسدشدنی را از محیط خارج کنند.

سید جعفر رسولی  معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل نیز گفت : وزارت کشور درخصوص ساخت کارخانه زباله سوز در شهرستان آمل نگاه ویژه داشته و با پیگیریهای عزت اله یوسفیان نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و مهندس اسلامی استاندار محترم مازندران زمین ساخت کارخانه زباله سوز مهیا گردید تا یکی از معضلات چندین ساله که در شهرستان آمل بابت دفن زباله وجود داشت مرتفع گردد .

این مسئول در ادامه افزود : تمام مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه باید طبق فرموده مقام معظم رهبری کار جهادی کنند تا مشکلات پسماند در شهرستان ریشه کن گردد و آمادگی کامل خود را در این خصوص ارائه دهند .

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل اظهار داشت : مدیران دستگاههای اجرایی باید دقت نظر بیشتری در رابطه با موضوع مربوطه داشته باشند .

محمد محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران درخصوص آخرین وضعیت پسماند در مازندران گفت: برای حل معضل زباله، مازندران را به 9 ناحیه تقسیم کردیم و به لطف الهی همه این نواحی تعیین تکلیف و یا درحال تعیین تکلیف هستند که بزودی معضلی بنام زباله نخواهیم داشت.

وی با اشاره به راه اندازی کارخانه کمپوست در شهرستان بهشهر افزود: این کارخانه کمپوست شهرهای بهشهر، رستم کلا و خلیل شهر را تحت پوشش خود دارد و تا آخر سال شهرهای گلوگاه و نکا هم به این شهرها اضافه خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به پیشرفت کارخانه کمپوست در ساری ادامه داد: تا اوایل مرداد سالجاری، شرکت چینی نصب قطعات برای کارخانه زباله را اقدام خواهد نمود که دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است.

محمدی تاکامی با اشاره به فراخوان جذب سرمایه گذار برای راه اندازی کارخانه کمپوست در قائم شهر اظهارداشت: فراخوان برای جذب سرمایه گذار داده شد که با انتخاب سرمایه گذار، بزودی عملیات اجرایی کارخانه شروع خواهد شد و شهرهای قائم شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه جنوبی، سیمرغ و جویبار را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی همچنین از ارتقای خط 100 تن به 250 تن کمپوست در شهرستان بابل خبرداد وگفت: بزودی این خط راه اندازی و افتتاح می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران ادامه داد: فراخوان سرمایه گذار برای راه اندازی کارخانه کمپوست در شهرستان نور در حال انجام می باشد که شهرهای رویان، ایزدشهر و چمستان را تحت پوشش خود می گیرد.

محمدی تاکامی با اشاره به مذاکره با یک شرکت خارجی برای نصب کارخانه کمپوست در بابلسر خاطرنشان کرد: این شرکت قرار است از زباله کف پوش تولید نماید که درحال نهایی شدن قرارداد در استان هستیم.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع زباله که در اولویت اصلی استانداری مازندران قرار دارد گفت: خوشبختانه در آمل، همه مدیران پای کار هستند و اولین فراخوان برای جذب سرمایه گذار انجام شد که خوشبختانه 13 شرکت سرمایه گذار شرکت نمودند که اواخر اسفند از میان این تعداد، 5 شرکت انتخاب شدند.

 وی تاکید کرد: حساسیت زباله آمل بر آن شد که در سطح ملی برای رفع مشکلات پای کار بیایند که تاکنون جلسات متعددی برای رفع موانع تشکیل شد و دومین مرحله فراخوان بزودی منتشر می شود که امیدواریم تا دو ماه دیگر برنده مزایده عملیات اجرایی را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات کارخانه زباله سوز نوشهر تا پایان مرداد سالجاری به اتمام خواهد رسید تصریح کرد: تا پایان شهریور، نصب قطعات الکترونیکی انجام خواهد شد و در ماه مهر شروع به کار می کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران همچنین از مرحله آخر عملیات کارخانه کمپوست در تنکابن خبرداد واشاره کرد: خوشبختانه با پیگیری های روزانه استاندار مازندران و مسئولین ذیربط، تمام مناطق 9 گانه مشغول نصب و یا راه اندازی کارخانه کمپوست هستند که به یاری خدا بتوانیم معضل زباله مازندران را حل کنیم.

محمدی تاکامی یادآورشد: همزمان با نصب کارخانه های کمپوست، ساماندهی تفکیک زباله را در دستورکار داریم که پیش بینی کردیم در سال گذشته یک درصد از زباله هایی که به محل دفن زباله می روند را تفکیک کنیم و تا پایان سال 97 در حال برنامه ریزی می باشیم که این آمار 1 درصد را به 5 درصد ارتقا دهیم.

وی عنوان داشت: تلاش داریم برای زباله هایی که به مراکز دفن می روند، 30 درصد از حجم زباله را کاهش دهیم.

محمدی تاکامی با بیان این که پیگیر جدی ساماندهی مراکز دفن زباله هستیم گفت: برای زباله هایی که به مراکز دفن می برند هم در بخش شیرابه، خاک پاشی، آهک پاشی و فنس کشی ورود پیدا کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.